«قصیده گاو سفید» داستان زنی سی‌وپنج ساله است که شوهرش به علت قتل عمد قصاص شده و اکنون زندگی سختی دارد، اما اتفاقی می‌افتد که زندگی او را به مسیر پیچیده‌ای ‌می‌برد.

«قصیده گاو سفید» در اروپا به روی پرده می‌رود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی است که در روزهای گذشته اکران سراسری آن در سینماهای اسپانیا آغاز شد.

شرکت سرستی فیلم (SURSTEY FILM) پخش سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» را در کشور اسپانیا به عهده دارد و همزمان اکران این فیلم را در ۴۰ سینمای اسپانیا آغاز کرده است. این فیلم پیش‌تر در کشورهای فرانسه، هلند، بلژیک، سوئد، ژاپن، پرتغال، جمهوری چک، لهستان، یونان، اسلواکی، صربستان و کرواسی اکران شده و نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کرد. کشورهایی همچون چین، دانمارک، برزیل، فنلاند، نروژ، ترکیه و برخی کشورهای دیگر اروپایی، آسیایی و آمریکای جنوبی نیز به تدریج میزبان این فیلم خواهند بود و تاکنون بیش از ۳۰ کشور جهان قرارداد اکران سراسری فیلم را با پخش‌کننده فرانسوی امضا کرده‌اند. 

نخستین نمایش جهانی فیلم «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین بود و این فیلم موفق به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره شد. این فیلم تاکنون در بیش از ۴۰ جشنواره بین‌المللی حضور داشته و جوایزی چون بهترین کارگردانی جشنواره وایادولید اسپانیا، تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره زوریخ سوئیس، بهترین فیلم جشنواره فریشتاد اتریش و بهترین فیلم داوران آکادمیک جشنواره جنایت و مکافات استانبول را نیز در کارنامه خود دارد.

«قصیده گاو سفید» با بازی مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر و پوریا رحیمی‌سام داستان زنی سی‌وپنج ساله است که شوهرش به علت قتل عمد قصاص شده و اکنون زندگی سختی دارد، اما اتفاقی می‌افتد که زندگی او را به مسیر پیچیده‌ای ‌می‌برد.

اکران «قصیده گاو سفید» در اروپا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید