حسینی که اقامتگاه را با تیمی مرکب از اعضای خانواده و نیروهای جوان اداره می‌کند معتقد است که کار اقامتگاه یک کار بلند مدت است و نمی‌شود انتظار داشت در یکی دو سال کار رونق بگیرد.

آشنایی با اقامتگاه بومگردی وارگه دالاهو / آیا دوران رونق اقامتگاه‌های بومگردی رسیده است؟

سلام نو سرویس گردشگری: انتخاب اقامتگاه‌های بومگردی به جای هتل‌های لوکس و لاکچری چند سالی است که مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است. قیمت به صرفه در کنار تجربه منحصر به فرد شیوه زندگی و فرهنگ مردم دو مزیتی است که باعث جذابیت بسیار زیاد اقامتگاه‌های بومگردی شده است. 

حالا با مهار کرونا پس از دو سال دوباره مردم به جاده زده‌اند و بار دیگر چرخ اقامتگاه‌های مختلف به حرکت درآمده است. یکی از این اقامتگاه‌هایی که تجربه خاصی را به مسافران می‌بخشد اقامتگاه بومگردی وارگه دالاهو در روستای سید محمد شهرستان دالاهو است.

دالاهو منطقه ناشناخته‌ای نیست و یکی از نقاط جالب توجه کرمانشاه است که با طبیعت زیبا و سرسبز خود و جاذبه‌هایی چون مسجد عبدالله بن عمر، آرامگاه بابا یادگار و سرخه دیزه شناخته می‌شود.

اقامتگاه بوم گردی وارگه دالاهو یکی از جالب‌ترین اقامتگاه‌هایی است که شما می‌توانید در آن اقامت کنید. این اقامتگاه توسط تیم عمارت خورشید طراحی و در نزدیکی آرامگاه بابا یادگار ساخته شده است.

امیر حسینی، مدیر این اقامتگاه درباره ساخت و راه‌اندازی آن به سلام نو می‌گوید: ایده راه اندازی اقامتگاه از سوی دوستان دیگری بود و من پای اجرا آمدم و با لطف و همکاری دوستان سنگ بنای این کار را گذاشتیم و در نهایت سال ۱۳۹۸ توانستیم به مهمان پذیری برسیم.

با وجود وقت گیر بودن اداره اقامتگاهی که ظرفیت پذیریش بیش از ۳۰ میهمان را دارد این کار هنوز شغل جانبی حسینی است. او در این باره می‌گوید: کار ما شروع نشده بود که کرونا شیوع پیدا کرد و ما در ابتدای مسیر از اهدافی که تعیین کرده بودیم دور شدیم. حالا که کرونا مهار شده اوضاع بهتر شده است، به خصوص با توجه به اینکه در منطقه ما وجود اقامتگاه چندان سابقه نداشته و اقامتگاه کم است.

حسینی که اقامتگاه را با تیمی مرکب از اعضای خانواده و نیروهای جوان اداره می‌کند معتقد است که اقامتگاه یک کار بلند مدت است و نمی‌شود انتظار داشت در یکی دو سال کار رونق بگیرد.

او درباره اصلی‌ترین مشکلاتی که پیش پایش قرار دارد می‌گوید: مشکل اصلی این است که برخی از زیر ساخت‌ها در منطقه ما کافی نیست؛ از جمله جاده‌ای که باید بهتر شود. استاندار سابق کرمانشاه گفتند که مسائل مربوط به اقامتگاه‌های گردشگری در اولویت قرار می‌گیرد، اما تا این لحظه آن وعده محقق نشده و ما آن چیزی که باید را ندیدیم.

این فعال حوزه گردشگری درباره واکنش مردم نسبت به حضور در منطقه دالاهو می‌گوید: مردم خیلی خوشحال و راضی هستند و از دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه بسیار لذت می‌برند و مشتاقند که با مردم و فرهنگ آن‌ها آشنا شوند. ما در همین اردیبهشت مسافرانی داشتیم که به جای شمال به منطقه ما آمدند و از سفر خود بسیار راضی بودند.

آشنایی با اقامتگاه بومگردی وارگه دالاهو / آیا دوران رونق اقامتگاه‌های بومگردی رسیده است؟

او درباره واکنش مردم محلی به حضور گردشگران می‌گوید: منطقه ما به لطف جاذبه‌های طبیعی و زیارتی با مسافران و توریست‌ها غریب نیست و مردم با مسافران مشکلی ندارند و تا امروز مشکل خاصی رخ نداده است.

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون کلاس خاصی برای ارتقای دانش آن‌ها برگزار نشده گفت: خوشبختانه بیشتر مهمانان یکی از نقاط برجسته سفر و اقامتگاه را برخورد خوب و مناسب اعضای اقامتگاه می‌دانند، اما متاسفانه ما آموزشی نداشتیم و با پذیرش ریسک وارد این کار شدیم. من حتما از دانش اندوزی بیشتر در این حوزه استقبال می‌کنم چون باعث بهتر شدن شرایط برای ما و میهمان‌ها می‌شود، ولی واقعیت این است که چیزی در دسترس ما نیست.

او با تاکید بر اینکه اقامتگاه‌هایی مثل اقامتگاه بومگردی وارگه دالاهو هنوز آنطور که باید شناخته نشده‌اند، گفت: ما امیدواریم که رسانه‌ها کمک کنند نه تنها ما بلکه اقامتگاه‌های مناطق مختلف کشور شناخته شود. ما می‌بینیم که حتی در استان‌ها هم آشنایی با مناطق دیدنی مختلف کافی نیست و در خود استان ما هم آن شناختی که باید نسبت به مناطق و اقامتگاه‌ها وجود ندارد. اگر فرصتی مهیا شود که این مناطق و اقامتگاه آن‌ها معرفی شود بسیار عالی است و همه از آن استقبال می‌کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید