این آبشار جز آبشارهای ایران مربوط به روستای رمقان بوده و در فاصله ۷۶ کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته است. در واقع آبشار کوهمره سرخی از دل زمین می‌جوشد و در قالب رودخانه‌ای وسیع وارد شالیزارهای انبوه می‌شود.

کوهمره سرخی آبشاری در مجاورت رشته کوه‌های زاگرس

به گزارش سلام نو، کوهمره سرخی، منطقه ای کوهستانی در مجاورت رشته کوه های زاگرس است که آب و هوای معتدل و درختان انبوه بلوط، چشمه سارها و باغستان های انار، بر زیبایی آن افزوده است. کوهمره سرخی، از جمله مناطق باستانی و زیبای استان فارس بوده، از سه بخش تشکیل شده است. منطقه کوهمره به طبیعت زیبا و چشم نواز خود شهره است.

آبشار رمقان

در صورتی که به دنبال نقشه کوهمره سرخی هستید، باید در مسیر رشته کوه های زاگرس جنوبی، به سراغ آخرین رشته کوه آن، که منطقه ای پربارش، کوهستانی و جنگلی است بروید تا بتوانید از یکی از جاهای دیدنی شیراز دیدن نمایید.

اگر عکس کوهمره سرخی شیراز را ببینید متوجه خواهید شد که در میان دو جنگل ماله گاله و میان کتل واقع شده، دارای چشمه های متعدد، رودخانه ها و آبشارهای گوناگونی است. دو رودخانه قره آغاج و سرخئن که رودخانه کوهمره سرخی را پدید آورده اند، منظره ای زیبا و بکر در منطقه ایجاد نموده اند.

آدرس آبشار کوهمره سرخی

فاصله کوهمره سرخی تا شیراز

برای دیدار از یکی از جاهای تفریحی شیراز، ابتدا به استان همیشه زیبای فارس سفر نموده، سپس با توجه به آنکه فاصله شیراز تا کوهمره سرخی، ۳۵ کیلومتر می باشد، در صورتی که به سمت جنوب شرقی شهرستان شیراز حرکت نمایید در مسیر جاده شیراز به کازرون، جاده ای فرعی منشعب می شود که شما را وارد منطقه کوهمره سرخی می نماید.

با گذر از روستاهایی که در مسیر قرار گرفته اند به روستای رمقان خواهید رسید. روستای رمقان کوهمره سرخی به دلیل داشتن شالیزارهای وسیع برنج و باغات انار خود همچون تابلوی نقاشی در مقابل دیدگان مسافران و گردشگران خودنمایی می نماید.

کوه مره سرخی

آبشار کوهمره سرخی

در نزدیکی این روستا چشمه سارهای متعددی قرار دارد که بر زیبایی این منطقه افزوده است. وجود جنگل های بلوط کهن و انبوه در مجاورت روستا بر شکوه و شهرت آن افزوده، آب و هوای کوهمره سرخی را بسیار لطیف و با طراوت نموده است. همچنین این روستا به سبب دارا بودن آبشارهای متعدد نیز شهره است که باشکوه ترین آنها، آبشار کوهمره سرخی نامیده می شود.

یکی از دیدنی های کوهمره سرخی، آبشار رمقان بوده که در حدود ۵۰ کیلومتری شهر شیراز و در میان انبوه درختان بلوط و چنار در ارتفاعات کهمره سرخی واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار فارس، باید ۳۰ دقیقه ای از روستا تا آبشار را با پای پیاده طی کنید. جوشش چشمه ابوالخیر از دل کوه های تفرجگاه کوهمره سرخی سبب ایجاد این آبشار چشم نواز  شده است. این چشمه پس از جوشش از دل زمین در قالب رودخانه ای وارد شالیزارهای انبوه شده، روستا را درنوردیده، با گذر از دل روستا در انتهای مسیر از بلندای کوهستان به پایین ریخته و آبشاری سحر انگیز با ارتفاع بیش از ۶۰ متر را پدید می آورد. آبشار در میان جنگل های انبوه و قدیمی و سرسبز فرود آمده و منظره ای تماشایی را خلق می کند. در مسیر جاده کوهمره سرخی، آب حاصل از آبشار شیراز، به حرکت خود ادامه داده و به رودخانه ای دیگر می پیوندد.

کوهمره سرخی کجاست

آب و هوای کوهمره سرخی

از کوهمره سرخی تا شیراز، جنگل های انبوه و درختان کهنسال در کنار رودخانه جوشان و زیبا تصویری رویایی، آب و هوایی مفرح و همچنین خاطره ای ماندگار برایتان ایجاد خواهد نمود. 

منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید