روستای کندوان یکی از توابع شهر اسکو که این شهر  تا کندوان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. قدمت این روستا به ۷ هزار سال می رسد. جاذبه های دیدنی و زیبایی های روستای کندوان و همچنین منطقه  بکر روستا در کنار رودخانه کندوان و معماری صخره ای خانه های روستا باعث شده از عجیب ترین روستاهای ایران به شمار رود.

کندوان اسکو روستایی با قدمت ۷ هزار سال

از تبریز به سمت اسکو حرکت کنید. از شهر اسکو به سمت جنوب ادامه مسیر دهید و با گذشتن از شهر اسفنجان و روستای کهنمو به روستای کندوان می رسید. فاصله اسکو تا تبریز ۳۰ کیلومتر و اسکو تا روستا کندوان ۱۸ کیلومتر است. 

روستای کندوان اسکو

روستای کندوان اسکو در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد. روستای کندوان یکی از توابع شهر اسکو که این شهر  تا کندوان ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. قدمت این روستا به ۷ هزار سال می رسد. جاذبه های دیدنی و زیبایی های روستای کندوان و همچنین منطقه  بکر روستا در کنار رودخانه کندوان و معماری صخره ای خانه های روستا باعث شده از عجیب ترین روستاهای ایران به شمار رود. این روستا در ایران لنگه ندارد. ۱۱۷ خانواده در روستای کندوان زندگی می کنند. خانه هایی که در دل کوه ایجاد شده وهمه خانه ها به شکل  کله قندی هستند.  به علت کله قندی بودن خانه ها  و شباهت آنها به کندوی عسل این روستا کندوان نامیده شد.

جاذبه های طبیعی و گردشگری تبریز

 یکی از بهترین و فراموش نشدنی ترین سفرهای گردشی تان را در روستای کندوان تجربه خواهید کرد. جالب است بدانید یکی از سه روستای صخره ای در جهان همین روستای کندوان می باشد. کاپادوکیه در ترکیه و روستای داکوتا در ایالات متحده امریکا نیز از روستاهای صخره ای هستند. این روستای شگفت انگیز پذیرای ماجراجویان طبیعت  و گردشگرانی است که معماری زیبای صخره ای را به مشاهده بنشینند و از چشم انداز زیبای این منطقه لذت ببرند.

منبع: گردشگری ۷۲۴ 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید