رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به زودی با رئیس جمهور چین صحبت خواهم کرد و تصمیمی در مورد تعرفه‌های گمرکی بر پکن خواهم گرفت.

بایدن به زودی با رئیس‌جمهور چین گفتگو می کند
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به زودی با رئیس جمهور چین صحبت خواهم کرد و تصمیمی در مورد تعرفه های گمرکی بر پکن خواهم گرفت.

به گزارش بلومبرگ، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که «در حال کار بر روی تصمیم‌گیری در مورد تعرفه‌های چین هستم و به زودی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین صحبت خواهم کرد».

در دهم ژوئن، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن به دنبال «بازنویسی» تعرفه‌های اعمال شده بر کالاهای چینی در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، و «استراتژیک‌تر کردن» آن‌ها است.

وی در سخنرانی خود در ساختمان کاپیتول با اشاره به بخش ۳۰۱ قانون تجارت ۱۹۷۴ گفت: دولت وارث مجموعه‌ای از ۳۰۱ تعرفه اعمال شده توسط دولت ترامپ است که به اعتقاد من برای تامین منافع استراتژیک ما طراحی نشده است.

یلن گفت که با وجود «رویه‌های تجاری ناعادلانه و غیرقانونی چین که ایالات متحده باید با آن مقابله کند و از منافع امنیت ملی خود محافظت کند، برخی از تعرفه های فعلی به مصرف کنندگان و شرکت‌های آمریکایی آسیب رسانده است».

علاوه بر چالش های اقتصادی بین دو کشور، آمریکا با انتقاد پکن به دلیل مداخله در تایوان که چین آن را بخشی از خاک خود می داند، مواجه است و واشنگتن نیز از چین به دلیل محکوم نکردن حمله نظامی روسیه در اوکراین انتقاد می کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید