۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
کد خبر: 55366415

کویر حیدرآباد نگین کویر ایران شناخته شده است. وجود جاذبه های گردشگری بی شمار در کویر لوت و در مناطقی مانند دهسلم و حیدرآباد وجود دارد. جاذبه های گردشگری نهبندان حتی در خود استان هم بی نظیر است.

حیدرآباد نگین کویرهای ایران

به گزارش سلام نو، ریگزار و کویر روستای حیدرآباد در شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی واقع شده است. منطقه حیدرآباد نهبندان در کویر لوت به عنوان یکی از ۱۲ نقطه هیجان انگیز جهان معرفی و بر اساس نظرات محققان گردشگری و بیابان گردی سفر به لوت در حد سفر به کره ماه ارزیابی شده است. وجود درختچه های گز به بلندی ۱۰ متر یکی از شگفتی های کویر لوت به شمار می رود و وجود کلوت های شهداد که مانند یک دژ از کویر محافظت می کند و شاهکاری از ساز و کار خاک، آب و باد و فرسایش زمین به شمار می رود این کویر را از دیگر بیابان های کشور و جهان  متمایز کرده است.

کویر حیدرآباد

پهناورترین ریگزار با نام ریگ یلان در ۷۰ کیلومتری جنوب نهبندان در حیدرآباد از جاذبه های گردشگری این منطقه است. کویر حیدرآباد نگین کویر ایران شناخته شده است. وجود جاذبه های گردشگری بی شمار در کویر لوت و در مناطقی مانند دهسلم و حیدرآباد وجود دارد. جاذبه های گردشگری نهبندان حتی در خود استان هم بی نظیر است.

حیدرآباد

سفر فضایی به کره ماه جزو گران ترین سفرهای گردشگری است که هزینه زیادی در بر دارد. بنابراین می توان از این فرصت کویر حیدرآباد استفاده کرد. تیوب سواری و مسابقات رالی و سوفاری را از قابلیت های این کویر است. حتی وجود کانی های معدنی و آهن موجود در تپه ها خواص درمانی داشته و برای بدن بسیار مفید است.

 منبع: گردشگری ۷۲۴

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید