یک رسانه عربی با اشاره به اختلافات به وجود آمده میان ائتلاف دولتی و احزاب اپوزیسیون و همچنین اختلافات موجود در داخل خود ائتلاف دولتی نوشت که بحران داخلی دولت اسرائیل به نقطه سرنوشت ساز نزدیک شده است و عمر دولت نفتالی بنت هفته آینده مشخص خواهد شد.

 وضعیت دولت نفتالی بنت هفته آینده مشخص خواهد شد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک رسانه عربی با اشاره به اختلافات به وجود آمده میان ائتلاف دولتی و احزاب اپوزیسیون و همچنین اختلافات موجود در داخل خود ائتلاف دولتی نوشت که بحران داخلی دولت رژیم صهیونیستی به نقطه سرنوشت ساز نزدیک شده است و عمر دولت نفتالی بنت هفته آینده مشخص خواهد شد.

روزنامه العربی الجدید در گزارشی نوشت: گزارش های رژیم صهیونیستی نشان می دهد که نیر اورباخ، عضو کنست از حزب "یمینا" (به رهبری نخست وزیر فعلی) به بنت فرصت داده است که تا روز دوشنبه آینده "ائتلاف دولتی را تحت کنترل درآورد" و دوباره آن را به دست بگیرد، بنابراین معلوم شد که بحران داخلی دولت اسرائیل در حال نزدیک شدن به نقطه تعیین کننده و سرنوشت ساز است. اورباخ گفته است که در غیر این صورت هفته آینده به قانون انحلال کنست رای خواهد داد؛ قانونی که احزاب اپوزیسیون اسرائیلی به رهبری بنیامین نتانیاهو تهدید به مطرح کردن آن و عدم تشکیل دولت جدید به جای دولت نفتالی بنت می کنند.

در این گزارش آمده است: در این میان جنگ تبلیغاتی و روانی بین اپوزیسیون و دولتی ها و حتی در داخل ائتلاف دولتی همچنان ادامه دارد و گزارشات نشان می دهد که مساله پایان دولت بنت مطرح است و تنها "مساله زمان" مطرح است.

سایت صهیونیستی واللا می نویسد که نفتالی بنت از نیر اورباخ خواسته است که از عدم سرنگونی دولت حمایت کند و موضوع جدا شدن نهایی و رسمی از دولت را به زمان دیگری یعنی بعد از سفر پیش روی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که قرار است ۱۳ ژوئیه انجام شود، موکول کند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در این راستا تنش‌ زایی ها از سوی نتانیاهو علیه نمایندگان راست‌گرای ائتلاف دولتی افزایش یافته است؛ نمایندگانی که دو نفر از آن ها که خود از حزب بنت هستند و نام آن ها عمیحای شیکلی و عیدیت سلیمان است، از حزب جدا شده اند و این مساله باعث شد که ائتلاف دولتی اکثریت خود در کنست را از دست بدهد. علاوه بر این نفتالی بنت اکنون با مشکل دیگری نیز مواجه است و به هویت کسی که می خواهد دولت کنونی را ساقط کند مربوط است، بنابراین اگر دولت از طریق رای نمایندگان حزب "یمینا" به ریاست خود بنت ساقط شود این امر بدین معناست که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی انتخابات آتی به طور خودکار ریاست دولت انتقالی یا همان پیشبرد امور را در دست خواهد گرفت.

در این گزارش همچنین با اشاره به مشکلاتی که نفتالی بنت پیش رو دارد آمده است: گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است نشان می دهد که بنت از سوی آیلت شاکید، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی و همپیمان بزرگ او در دولت و حزب با فشارهایی مواجه است، اگر چه این مساله تکذیب شده است اما گزارشات حاکی از آن است که شاکید به بنت فشار آورده است تا تشکیل دولت جایگزین بدون برگزاری انتخابات و از طریق گسترش ائتلاف کنونی و هم پیمان شدن با بنیامین نتانیاهو، رهبر اپوزیسیون اسرائیلی را قبول کند. به نظر می رسد که این گزارشات از داخل حزب لیکود منتشر می شود تا از یک طرف بنت را در تنگنای داخلی بیشتری قرار دهند و از طرف دیگر تصمیم نیر اورباخ برای خروج نهایی از ائتلاف دولتی و حمایت از انتخابات جدید را تسریع بخشند.

در پایان این گزارش آمده است: به هرحال عمر دولت کنونی اسرائیل هفته آینده مشخص می شود و باید دید که این دولت قبل سفر بایدن سقوط می کند و یا اینکه این امر چند هفته بعد و پس از پایان سفر بایدن و قبل از انتقال دولت پیشبرد امور به یائیر لاپید اتفاق می افتد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید