در حال حاضر دولت سیزدهم تاکید دارد که هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. از سویی معاونت اقتصادی رئیس جمهور نیز به نظر می‌رسد که طرح باز توزیع یارانه بنزین را به بایگانی سپرده است. اما اگر قرار باشد روزی این طرح از سوی محسن رضایی و همکاران اش اجرا شود، تقریبا تمام مردم مشمول این طرح می‌شوند.

جزییات جدید از یارانه جدید بنزین | سهمیه بندی بنزین با یارانه تغییر می کند؟

به گزارش سلام نو، دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت  یارانه جدید آغاز شد.به هر نفر از مشمولان یارانه جدید ۴۰۰ هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

حدود چهار ماه قبل بود که طرح باز توزیع یارانه بنزین به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا شد. طرحی که در آن ماهانه ۲۰ لیتر سهیمه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هریک از شهروندان این دو جزیره تعلق می‌گرفت. حالا برخی از فعالان رسانه‌ای مدعی هستند که قرار است که این طرح در سراسر ایران اجرایی شود.

 در این طرح هر شخصی که نمی‌خواهد از بنزین سهمیه‌ای خود استفاده کند، می‌تواند بنزین خود را به قیمت آزاد، یعنی ۳ هزار تومان به فروش برساند. اکنون با گذشت بیش از ۱۱۰ روز اجرای این طرح، هنوز معاونت اقتصادی ریاست جمهوری به عنوان متولی این برنامه توضیحی درباره گسترش این طرح به دیگر نقاط کشور نداده است.

از طرفی برخی از کاربران و فعالان رسانه‌ای ادعای افزایش قیمت بنزین و اعطای یارانه آن به مردم را مطرح می‌کنند.

ادعایی که در حال حاضر با واکنش سخنگوی دولت و وزارت نفت مواجه شده است. بهادرمی جهرمی در این رابطه گفته که ارز دارو و نان حذف نمی‌شود و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.

وزارت نفت نیز این موضوع را تکذیب کرده و در اطلاعیه‌ای از «افزایش قیمت بنزین» به عنوان کلیدواژه جدید برخی جناح‌ها برای سیاسی‌کاری و التهاب‌آفرینی نام برده است.

در حال حاضر دولت سیزدهم تاکید دارد که هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. از سویی معاونت اقتصادی رئیس جمهور نیز به نظر می‌رسد که طرح باز توزیع یارانه بنزین را به بایگانی سپرده است.

اما اگر قرار باشد این طرح از سوی محسن رضایی و همکاران اش اجرا شود، تقریبا تمام مردم مشمول این طرح می‌شوند. علت هم این است که پیش‌تر در جزئیات باز توزیع یارانه بنزین اشاره شده بود که به تمامی کدملی‌ها ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق می‌گیرد.

یارانه جدید

پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفته که فعلا تصمیم دولت در مورد یارانه‌ها تغییر نکرده و فعلا واریز نقدی خواهد یافت. اما طبق گفته او، زمانی تصمیم دولت عوض می‌شود که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده شود.

پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. همزمان با این موضوع برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت اعلام کردند که احتمالا کالابرگ جای واریز نقدی یارانه را در ماه‌های آینده خواهد گرفت.

 اما اخیرا احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفته که فعلا تصمیم دولت در مورد یارانه‌ها تغییر نکرده و فعلا واریز نقدی خواهد یافت. اما طبق گفته او، زمانی تصمیم دولت عوض می‌شود که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده شود.

البته وزیر اقتصاد یه این نکته هم اشاره کرده که احتمالا گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال می‌شود تا ستاد اقتصاد برای ماه‌های بعد تصمیم نهایی خود را بگیرد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که واریز یارانه در تیر ماه به شکل نقدی باشد و از ماه‌های آینده سامانه‌های کالابرگ وارد عمل شوند.  

دولت هنوز به شکل رسمی اعلام نکرده که واریز یارانه نقدی در تیرماه چه روزی خواهد بود. اما با توجه به تجربه گذشته، به نظر می‌رسد که یارانه مرحله ۱۳۷ در میانه ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.  

اما احتمالا در روزهای آینده اعلام خواهد کرد که زمان واریز چه روزی است.

یارانه جدید

کد خبرنگار: ۱۵
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید