وشی را از جایی که گذاشتید بیرون بیاورید و همه را کنار هم بگذارید. سپس گوشی را وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر کار کند، موفق شده اید! هر چند حداقل برای چند روز مراقب رفتارهای عجیب و غریب باشید. همچنین تمام قطعات را تست کنید.

اگر داخل گوشی آب رفت چیکار کنیم؟ + کارهایی که نباید بکنید

اگر داخل گوشی آب رفت چیکار کنیم؟ اگر گوشی در آب افتاد چه کنم؟ وقتی می بینید گوشی خود در آب غوطه ور شده است، دنیا ناگهان روی سرتان خراب می شود. چه در استخر، دریا یا توالت، می‌دانید که در چند ثانیه آینده گوشی خوبی نخواهد داشت. از این گذشته، این یک دستگاه با فناوری پیشرفته است که ارزش مادی قابل توجهی دارد و به احتمال زیاد غیرقابل استفاده تلقی می شود. ناگفته نماند که همه فایل های مهم شما ممکن است از بین رفته باشند! ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه گوشی آسیب دیده از آب را تعمیر کنید؟

بیایید با گفتن اینکه تلاش برای نجات یک تلفن آسیب دیده از آب کمی سخت است شروع کنیم. هیچ چیز نمی تواند یک نتیجه مثبت را تضمین کند، اما همیشه ارزش تلاش کردن را دارد. اگر قصد خرید گوشی جدید دارید بهتر است قبل از هر کاری نظرات کاربران در مورد خرید گوشی را در سایت نظرکده بخوانید.

فعال باشید و از گوشی خود در برابر آب محافظت کنید

ممکن است بخواهید یک تلفن ضدآب با رتبه IP خوب تهیه کنید تا مطمئن شوید که اگر داخل گوشی اب رفت به سوال چکار کنم؟ مواجه نشوید. با این حال، همه ما قدرت خرید یک گوشی مقاوم در برابر آب را نخواهیم داشت. اگر تلفن شما نمی تواند مایعات و آب را تحمل کند و می دانید که در اقامتگاه ساحلی بعدی خود آن را در معرض خطر قرار خواهید داد، خرید چیزی مانند یک کیسه تلفن ضد آب ممکن است ارزشش امتحان کردن را داشته باشد.

گوشی را خاموش کنید!

من می دانم که واکنش سریع پس از چنین رویداد ویرانگری سخت است، اما باید سریع دست به کار شوید! هر چه دستگاه شما بیشتر زیر آب بماند، شانس سالم ماندن آن کمتر است. شما باید آن گوشی را از آب بیرون بیاورید. بله… حتی اگر در توالت باشد!

هنگامی که گوشی از آب خارج شد، مطمئن شوید که خاموش است و همینطور باقی می ماند. حتی اگر مشکلی به نظر می رسد ... مهم است که آن را در هر صورت خاموش کنید. اگر گوشی هنوز روشن است، آن را خاموش کنید. کسانی که هنوز باتری قابل جابجایی دارند باید آن را بردارید. خاموش کردن دستگاه تضمین می‌کند که در حین فعال بودن وسایل الکترونیکی، آب به قطعات مهم تلفن نمی‌رسد و به آن آسیب نمی‌رساند. رسیدن آب به اجزای عملیاتی احتمال آسیب دائمی بیشتری دارد.

اگر داخل گوشی آب رفت چکار کنیم؟

اقدامات زیر می تواند به معنای تفاوت بین یک تلفن کامل یا یک داستان بقا باشد. بهتره مواظب کاری باشی قبل از اینکه بخواهیم راه حلی پیدا کنیم، بیایید سعی کنیم از شکست های بزرگی که ممکن است ایجاد کنید جلوگیری کنیم.

  • همانطور که قبلاً اشاره کردیم تلفن را روشن نکنید. قطعات الکتریکی هنگام کار با آب خوب کار نمی کنند.
  • اگر خاموش بود آن را روشن نکنید! به همان دلیل.
  • هیچ کلیدی را فشار ندهید این می تواند آب را بیشتر به داخل گوشی فشار دهد. بهترین کار این است که تا حد امکان کمتر با تلفن درگیر شوید.
  • از تکان دادن یا دمیدن در دستگاه خودداری کنید. این همچنین ممکن است آب را به قسمت های عمیق تر گوشی فشار دهد. به خصوص سعی کنید از خشک کن ها اجتناب کنید. نه تنها به دلیل قسمت دمنده، بلکه به دلیل نکته زیر.
  • هیچ حرارتی به گوشی وارد نکنید. به یاد داشته باشید که گرمای بیش از حد نیز می تواند به گوشی آسیب برساند.
  • گوشی را زیاد جابجا نکنید. همان نکته؛ شما نمی خواهید آب در داخل تلفن حرکت کند.

اگر گوشی در آب افتاد چه کنیم؟

این مرحله را با "کل گوشی را از هم جدا کنید!" اشتباه نکنید. منظور ما این است که شما باید هر چیزی را که توسط کاربر قابل حذف است حذف کنید. اگر قاب پشتی شما قابل جدا شدن است، آن را بردارید. به طور مشابه، سعی کنید باتری (اگر می توانید)، سیم کارت و کارت SD را خارج کنید. همه را روی دستمال کاغذی بگذارید. امروزه اکثر گوشی ها پشتی قابل جابجایی ندارند، اما هر کاری که می توانید انجام دهید.

سعی کنید قسمت بیرونی گوشی را خشک کنید

ابتدا باید سعی کنیم آب اضافی موجود در قسمت بیرونی گوشی شما را از بین ببریم. از یک پارچه یا دستمال کاغذی استفاده کنید تا همه چیز تا جایی که می توانید خشک شود. فقط مطمئن شوید که زیاد با گوشی درگیر نمی شوید. به آرامی همه چیز را بدون جابجایی زیاد به اطراف خشک کنید. این همه آب می تواند به داخل گوشی راه پیدا کند، که خبر خوبی نیست. اگر خواستید گوشی جدید خرید کنید ابتدا راهنمای خرید بهترین گوشی ارزان را بخوانید.

می توانید برای خشک کردن گوشی جاروبرقی را امتحان کنید

البته، ممکن است به دستمال کاغذی دسترسی نداشته باشید. و در حالی که ما به شما گفته بودیم که چیزی را به تلفن باد نکنید، به شما نگفتیم که آب را خارج نکنید. در واقع یک جاروبرقی می تواند بدون خطر زیاد، تکه هایی از آب را از گوشی بمکد. فقط مطمئن شوید که مکش باعث نمی شود تلفن بیش از حد حرکت کند.

زمان خشک کردن گوشی آسیب دیده از آب است

سخت ترین قسمت خشک کردن داخل گوشی آب رفته اکنون است، زیرا شامل تنها گذاشتن گوشی برای مدتی است. ما می دانیم که صرفاً انتظار آسان نیست، اما ضروری است. اگر تلفن دیگری دارید یا می توانید آن را قرض بگیرید، مطمئن شوید که سیم کارت کاملا خشک شده است و آن را به گوشی در حال کار بچسبانید.

پس چگونه گوشی خود را خشک می کنید؟ می توانید گوشی را روی پیشخوان یا داخل کشو بگذارید، اما برخی از افراد دوست دارند کمی به آن کمک کنند.

گذاشتن گوشی در کیسه برنج برای خشک شدن

یکی دیگر از روش های بسیار رایج این است که گوشی را در کیسه پر از برنج قرار دهید و بگذارید حدود دو یا سه روز بماند. چرا برنج؟ عمدتاً به این دلیل که این چیزی است که به راحتی در اکثر خانه ها در دسترس است. برنج خشک است و از این رو در جذب رطوبت هوا بسیار خوب است، محیط گوشی را خشک‌تر می‌کند و به خشک شدن دستگاه کمک می‌کند.

جمع بندی- اگر داخل گوشی اب رفت چکار کنم؟

وقت آن است که ببینید آیا تمام تلاش های شما نتیجه داده است یا خیر. گوشی را از جایی که گذاشتید بیرون بیاورید و همه را کنار هم بگذارید. سپس گوشی را وصل کنید و سعی کنید آن را روشن کنید. اگر کار کند، موفق شده اید! هر چند حداقل برای چند روز مراقب رفتارهای عجیب و غریب باشید. همچنین تمام قطعات را تست کنید. تماس بگیرید تا ببینید میکروفون و هدفون کار می کند یا خیر، اسپیکر را تست کنید و غیره.

اکنون، اگر تلفن کار نمی کند، وقت آن است که شکست را بپذیرید و آن را به یک حرفه ای ببرید و ببینید که آیا می توان آن را نجات داد. در صورت داشتن بیمه نیز می توانید مفید باشد. در این نوشته اگر گوشی در آب افتاد چه کنیم جواب دادیم. اگر قصد خرید گوشی دارید بهتر است ابتدا نظرات کاربران و خریداران در مورد گوشی های مختلف را در سایت نظرکده بخوانید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید