نام یک مقام سابق وزارت نفت ونزوئلا از فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا خارج شد.

حذف نام یک مقام سابق ونزوئلا از لیست تحریم‌های آمریکا

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: «دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا»، در اقدامی برای کاهش تنش ها با کاراکاس، «کارلوس مالپیکا فلورس» معاون سابق شرکت نفت و گاز ونزوئلا و برادرزاده بانوی اول این کشور را از فهرست تحریم های خود خارج کرد.

ماه مارس، هیاتی از مقامات ارشد واشنگتن با هیاتی از نمایندگان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس دیدار و مذاکره کردند.

کاهش تحریم های آمریکا و اجازه دادن به شرکت نفتی آمریکایی «شورون» برای فعالیت در میادین نفتی ونزوئلا از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

روابط واشنگتن و کاراکاس بعد از حمایت آمریکا از مخالفان دولت ونزوئلا و تلاش برای سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» به تیرگی گرایید.

بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ماه فوریه، آمریکا از طریق کاهش تنش ها با ونزوئلا سعی دارد نفت این کشور را جایگزین نفت روسیه کند تا از افزایش بیشتر قیمت ها در بازار انرژی جلوگیری کند.

از زمان شروع جنگ اوکراین، قیمت نفت به بیش از ۱۲۰ دلار افزایش یافته است.

رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید