«محمدهادی پورحسینی» (وزنه‌برداری) و «صدف بیرانوند» (تیم ملی کوراش) به مدت ۳ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شدند.

۲ ورزشکار به دلیل دوپینگ محروم شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو)، «محمد هادی پورحسینی» (وزنه‌برداری) و «صدف بیرانوند» (تیم ملی کوراش) به سه سال محرومیت از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محکوم شدند.

پورحسینی ورزشکار رشته وزنه‌برداری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه گروه S۱ (آندروستان دیول) از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ لغایت ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ و  بیرانوند ورزشکار رشته کوراش به دلیل استفاده از ماده ممنوعه گروه S۱ (نورآندروسترون) از تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۱ تا ۷ خرداد ۱۴۰۴، از سوی ایران نادو محکوم شدند.

لازم به ذکر است وفق بند ۱۰.۸.۱ مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، «در صورتی که ورزشکار یا شخص دیگر، پس از ابلاغ ارتکاب تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ توسط ایران نادو که می‌تواند باعث محرومیت ۴ ساله یا بیشتر او گردد، در مدت کمتر از ۲۰ روز از دریافت ابلاغیه، تخلف را بپذیرد و دوره قطعی محرومیت را قبول کند، ورزشکار یا شخص دیگر می‌تواند از یک سال کاهش دوره محرومیت تعیین شده از سوی ایران نادو بهره‌مند گردد.

لذا با عنایت به پذیرش تخلف توسط ورزشکاران مربوطه و همکاری با ایران نادو احکام صادره برای آنان از ۴ سال به ۳ سال تقلیل پیدا کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید