۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 55366237

الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهور بلاروس گفت: به صورت علنی می‌گویم که تحت هیچ شرایطی نباید حمله‌ای از سوی اوکراین به روسیه رخ دهد.

لوکاشنکو به اوکراین هشدار داد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در دیداری با کارمندان یک کمپانی تایر سازی در بوبرویسک گفت: اوکراینی‌ها و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری آنها به دنبال تسلیحات دوربرد برای هدف قرار دادن شهرهای روسیه شامل کورسک، روستوف، اورل، بلگورود و شهرهای همجوار هستند.

وی ادامه داد: یکباری دیگر به صورت علنی می‌گویم که تحت هیچ شرایطی نباید چنین اتفاقی از سوی اوکراین برای روسیه بیفتد. روسیه در این مورد از تسلیحات جدید استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهوری بلاروس افزود: این تسلیحات علیه کی‌یف و علیه کسانی که این تصمیمات را می‌گیرند، استفاده خواهند شد. به همین دلیل آنها هنوز کمی نگران هستند. اما این مساله به آنها بستگی ندارد، همه چیز بستگی به این دارد که چگونه آمریکایی‌ها آنها را به این جنگ سوق خواهند داد.

لوکاشنکو با یادرآوری این مساله که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قول داده که ۱.۵ میلیارد دلار به صورت ماهانه برای اوکراین اختصاص دهد، گفت: اینها برای چیست؟ خوب معلوم است برای جنگ است. این تازه اول کار است. آنها به عنوان قدرتی در جهان به دنبال تقسیم مجدد جهان هستند. آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که دارند شکست می‌خوردند اما نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد. آنها می‌خواهند در راس باشند و بر سراسر دنیا حکمرانی کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید