«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه روز پنجشنبه با «بی‌بی‌سی» گفت که روسیه به اوکراین حمله نکرده است. وی در این خصوص توضیح داد: ما به اوکراین حمله نکردیم. یک عملیات نظامی ویژه را اعلام کردیم زیرا مطلقاً هیچ راه دیگری برای توضیح به غرب نداشتیم که کشاندن اوکراین به ناتو یک اقدام جنایتکارانه است.

لاوروف: به اوکراین حمله نکردیم | راهی جز عملیات نظامی نداشتیم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه روز پنجشنبه با «بی‌بی‌سی» گفت که روسیه به اوکراین حمله نکرده است.

وی در این خصوص توضیح داد: ما به اوکراین حمله نکردیم. یک عملیات نظامی ویژه را اعلام کردیم زیرا مطلقاً هیچ راه دیگری برای توضیح به غرب نداشتیم که کشاندن اوکراین به ناتو یک اقدام جنایتکارانه است.

لاوروف در ادامه گفت: مایه تاسف است اما دیپلمات‌های بین‌المللی، از جمله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر نمایندگان سازمان ملل، از سوی غرب تحت فشار قرار می‌گیرند. و اغلب، برای تقویت اخبار جعلی منتشر شده توسط غرب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیپلمات ارشد روس که در ۱۸ سال گذشته نماینده روسیه در صحنه بین‌المللی بوده، سپس اظهار داشت: روسیه منزه نیست. روسیه همان چیزی است که هست. و ما از نشان دادن این که چه کسی هستیم، خجالت نمی‌کشیم.

او در ادامه در خصوص روابط کشورش با انگلیس که در فهرست رسمی کشورهای غیردوست روسیه قرار دارد، گفت: فکر نمی‌کنم دیگر حتی جایی برای مانور وجود داشته باشد، زیرا هم جانسون و هم تراس آشکارا می‌گویند که باید روسیه را شکست دهیم، باید روسیه را به زانو درآوریم. ادامه بده پس. این کار را بکن!

ماه گذشته بود که وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در صحنه جهانی خود را تحقیر می‌کند و افزود: باید اطمینان حاصل کنیم که او در اوکراین با شکست مواجه خواهد شد.

لاوروف در پاسخ به این سوال که اکنون انگلیس را چگونه می‌بیند، گفت که «یک بار دیگر منافع مردمش را به خاطر جاه‌طلبی‌های سیاسی قربانی می‌کند».

او درباره دو انگلیسی که در اوکراین می‌جنگیدند و اخیراً توسط جدایی‌طلبان در شرق این کشور به اعدام محکوم شده‌اند و در پاسخ به این که «از نظر غرب، روسیه مسئول سرنوشت آن‌هاست»، گفت: من اصلاً به دیدگاه غرب علاقه‌ای ندارم، من فقط به قوانین بین‌الملل علاقه دارم. طبق قانون، مزدوران به عنوان مبارز شناخته نمی‌شوند.

وزیر خارجه روسیه سپس گفت که بی‌بی‌سی حقیقت آنچه را که برای غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان در شرق اوکراین اتفاق می‌افتاد، زمانی که آن‌ها به مدت هشت سال توسط نیروهای کی‌یف بمباران می‌شدند، فاش نکرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید