منابع نظامی اوکراین اعلام کردند که نیروی دریایی این کشور موفق شده است که یک کشتی روسی حامل پرسنل نظامی و مهمات را در دریای سیاه، هدف قرار داده و غرق کنند.

غرق شدن کشتی یدک کش روسی

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از گاردین نوشت: وزارت دفاع اوکراین در توییتی اعلام کرد که ارتش این کشور یک فروند کشتی یدک کش روسیه را در دریای سیاه که به سوی جزیره راهبردی مار (اسنیک) (Snake) در حرکت بود، غرق کرده است.

در این پیام آمده است: یدک کش «اسپاساتل واسیلی بخ» ناوگان دریای سیاه روسیه، با موفقیت توسط نیروی دریایی اوکراین هدف قرار گرفت. این کشتی در حال انتقال پرسنل، سلاح و مهمات به جزیره اسنیک بود. مسکوا تنها نیست.

اشاره وزارت دفاع روسیه به رزم ناو روسی مسکوا است که چندی پیش در دریای سیاه غرق شد.

اداره ارتباطات راهبردی نیروهای مسلح اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد این یدک‌کش با دو موشک «هارپون» (Harpoon) مورد اصابت قرار گرفته است. در صورت صحت این ادعا، این اولین باری است که اوکراین یک کشتی روسی را با این نوع راکت‌های ضد کشتی که توسط غرب تامین می‌شود، هدف قرار داده است.

پیشتر «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود که به زودی محموله های جدید تسلیحاتی از آمریکا و دانمارک به دست نیروهای نظامی این کشور می رسد.

وی گفته بود که اوکراین روند دریافت موشک های ضد کشتی هارپون از دانمارک و همچنین توپ های هویتزر را از آمریکا آغاز کرده است و این تسلیحات موجب تقویت نیروهای اوکراینی در نبرد با روسیه می شود.

رزنیکوف در پیامی در این باره نوشته بود: نه تنها دفاع ساحلی کشور ما با موشک های هارپون تقویت می شود، بلکه این موشک ها توسط تیم های آموزش دیده اوکراینی نیز استفاده می شود.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که در تلاش است تا موشک های ضدکشتی پیشرفته را به دست اوکراین برساند.

در همین رابطه، سه مقام ارشد آمریکایی و همچنین دو منبع آگاه از کنگره این کشور گفته بودند که دو نوع موشک ضد کشتی قدرتمند جهت ارسال مستقیم به اوکراین و یا از طریق انتقال از یک متحد اروپایی که این موشک‌ها را در اختیار دارد، تحت بررسی هستند. نوع اول، موشک هارپون ساخت کمپانی «بوئینگ» و موشک دیگر، محصول مشترک کمپانی‌های «کونگزبرگ» و «ریثیان» است.

دولت کی‌یف علناً و بارها درخواست ارسال تجهیزات و تسلیحات پیشرفته‌تر را از کشورهای غربی مطرح کرده است، اما مسکو همزمان هشدار داده است که هر گونه محموله ارسالی تسلیحات به اوکراین، هدفی موجه برای نابودی توسط نیروهای روسیه است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید