۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 55366103

«محمد بن سلمان» در نخستین سفر منطقه ای خود پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، هفته آینده به ترکیه می رود.

سفر بن سلمان به ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام بلندپایه ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی، ۲۲ ژوئن جاری (اول خرداد) به طور رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه که در ماه آوریل به عربستان رفت از محمد بن سلمان برای سفر به آنکارا دعوت کرده بود.

ولیعهد سعودی قرار بود در ۲۵ ماه مه به ترکیه سفر کند، اما به دلیل بیماری پدرش، ملک سلمان بن عبدالعزیز، این سفر به تعویق افتاد.

محمد بن سلمان پس از ترکیه راهی مصر و اردن می شود و با سران این کشورها دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.  

در این سفر قرار است چند موضوع مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله آتش‌بس در یمن و پیامدهای جنگ اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

برخی منابع، برنامه هسته ای ایران را یکی از محورهای گفت و گوی ولیعهد سعودی در این سفر اعلام کردند.  

منابع خبری گزارش دادند که ولیعهد سعودی سفر منطقه‌ای خود را که قرار بود ماه گذشته انجام شود با سفر به اردن آغاز می‌کند و سپس به مصر و ترکیه خواهد رفت.

تارنمای «میدل ایست نیوز» در این باره نوشت که بن سلمان علاوه بر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قرار است تقویت روابط دو جانبه با این کشورها را مورد بررسی قرار دهد و تعدادی سند همکاری را در بخش‌های تجارت و انرژی به امضا برساند.

دیگر دستور کار سفر بن سلمان به این سه کشور، انجام مشورت‌های لازم برای هماهنگ گردن مواضع عربستان، اردن و مصر پیش از برگزاری نشست ریاض است که قرار است در نیمه ماه ژوئیه با حضور جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا برگزار شود.

نشست ریاض روز ۱۶ ماه ژوئیه با حضور رئیس جمهوری آمریکا، سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و شاه اردن، رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر عراق برگزار می‌شود.

بایدن قرار است ژوئیه آینده (تیر) به عربستان و سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید