سولماز اصل‌دینی؛ عاشق سفره، اون دانش‌آموخته‌ی ادبیات فارسیه و کتاب یک چمدان خاطره رو در دو جلد به رشته تحریر در اورده. سولماز از سفر با هر وسیله‌ و امکاناتی لذت می‌بره و تجربه‌هاش رو خیلی لطیف و زیبا توصیف می‌کنه. اون به شهرها و کشورهای بسیاری سفر کرده و به تمامی در لحظات حضور داشته و داره، در سفری به کشور دیدنی ترکیه از تجربه قدم زدن و تماشا کردن در این دیار و شهرهاش می‌گه، همراه‌مون باشید تا روایت سولماز خوش قریحه رو از این کشور بدونیم.

شهر، مفهومی عمیق تر از مقصد گردشگری

سلام نو – سرویس گردشگری: سولماز از جستجو برای پی بردن عمق و راز برخی شهرها می‌گه: "بعضی شهرها عمق دارند، تودار هستند، غم و شادی‌های پنهان زیادی در بطن خود دارند شخصیت مرموز و اسرارانگیزشان کنکاش می‌طلبد و فهمیدنشان مستلزم زحمت است. بعضی شهرها قصه می‌گویند و شعر می‌سرایند اما هرکسی نمی‌تواند بشنودشان، کمی تلاش می‌خواهد شنیدن صدای ملایم و حزین و کلمات شعرگونه‌شان، اما وه که اگر کمی با دلشان راه بیایی و نازشان را بکشی آن‌چنان طنازانه آغوش برایت می‌گشایند که مدهوش می‌شوی. به تجربه دریافته‌ام که برای آشنایی و دوستی با شهرها باید آن شهر را قدم بزنی و تنش را وجب به وجب لمس کنی کفش آهنینی می‌خواهد و عشقی درونی برای یادگیری و تجربه، که از درون بشوراندت و راهیت کند."

شهر، مفهومی عمیق تر از مقصد گردشگری

اون حالت‌های متفاوتی که به عنوان یک تماشاگر هوشیار در شهر تجربه می‌کنیم رو توصیف می‌کنه: "صدالبته همه جا گل نمی‌بینی و گلستان‌ها به رویت نمی‌شکفند گاهی با بساط خیابان‌خوابی مواجه می‌شوی که جل و پلاسش را در گوشه‌ای رها کرده و یا کودکی گرسنه که سر در گریبان تنهایی در پستویی کز کرده، پیرزنی با دستانی لرزان می‌بینی که دستمال جیبی می‌فروشد و کارگر شهرداری سالخورده‌ای که زباله‌های به جامانده از خوشگذرانی کنسرت خیابانی شب گذشته را می‌روبد، آدم‌های مختلف می‌بینی و احوالات گوناگون تجربه می‌کنی، خسته می‌شوی سردت می‌شود گرمت می‌شود گاهی غریبی می‌کنی اما می‌آموزی، پخته می‌شوی، می‌فهمی که مردم این شهر چه می‌کنند؟ چه می‌خورند؟ چه می‌آشامند؟چگونه می‌پوشند؟ تفریحات و دل‌مشغولیشان چیست؟ معاششان چگونه است؟خوشایندها و ناخوشایندهایشان را می‌آموزی و می‌فهمی یک فنجان حال خوب در آن شهر چند می‌ارزد؟"

شهر، مفهومی عمیق تر از مقصد گردشگری

سولماز از اون‌چه که ممکنه از شهر دریافت کنی می‌گه و در ادامه بوتیک هتلی رو وصف می‌کنه که صاحبانی با ذوق داره: "گاهی هم در اوج خستگی هدیه‌ای دریافت می‌کنی و شهر پاداشی در خور تلاشت و به‌رسم رفاقتش به تو تقدیم می‌کند که تمام خستگی‌هایت را می‌شوید و می‌برد مثلاً در انتهای بازاری سنتی و در مکانی دور از چشم، بوتیک هتلی رویایی با یک کافه‌ی رنگارنگ و جذاب هیجان‌زده‌ات می‌کند که به خانه‌ی عروسک‌ها می‌ماند به قصد نوشیدن قهوه‌ای داخل می‌شوی اما اشتیاق تو و مهمان‌نوازی کارکنان مکان پاگیرت می‌کند برای ساعتی اختلاط وگپ‌وگفت و حتی گشت و گذار در این بوتیک هتل و دیدن همه‌ی گوشه کنار پیدا و پنهانش. نام این بوتیک هتل رومانتیک است ،پنج اتاق دارد و در مکانی بسیار قدیمی و چسبیده به دیوار پارک معروف گلخانه ساخته شده. صاحبان باذوق هتل که دو خواهر باسلیقه هستند در جاهای مشخصی دیوار اورجینال و قدیمی بنا را با شگردی ظریف و دوست‌داشتنی حفظ کرده و به نمایش گذاشته‌اند."

شهر، مفهومی عمیق تر از مقصد گردشگری

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید