النا؛ عاشق و بلاگر سفره، اون طبیعتگردی و ایرانگردی می‌کنه. به نظرش؛ خوبی سفر کردن اینه که آستانه تحمل رو بالا می‌بره، صبورتر می‌شی، آروم‌تر می‌شی و به یه آرامش خاصی می‌رسی، روابط عمومی‌تون بهتر می‌شه و بیشتر مراقب اطرافتونید. اون می‌گه: "سفر همیشه زیبا نیست، همیشه راحت نیست، بعضی اوقات آسیب می‌رساند، حتی قلب شما را می‌شکند اما اشکالی ندارد. سفر شما را تغییر می دهد، چیزی که شما را تغییر دهد نشانه‌ای روی شما می‌گذارد. میگن‌ سفر کن تا پخته شوی یعنی عاقل‌تر بشی، ارزش داشته‌هاتو بدونی، تو سختی قدر آسایشتو بدونی، تو سفر همسفرتو می‌شناسی و می‌فهمی رفیق واقعی کیه". النا با رفتن به استان جذاب مازندران، از «مرداب هسل» در چالوس دیدن می‌کنه، با ما همراه باشید تا با روایت این طبیعت‌گرد از این مرداب دیدنی بیشتر بدونیم.

روایت النا از سفر به «مرداب هسل» در استان مازندران

سلام نو - سرویس گردشگری: النا از «مرداب هسل»، نحوه رسیدن به اون و جاذبه‌های هیجان‌انگیزش می‌گه: "واقع در استان مازندران، چالوس. هَسَل به معنای آبگیر یا آب راکد، در بهار و تابستان رنگ مرداب سبز و در پاییز و زمستان صورتی و قرمز می‌شود و علت تغیر رنگ مرداب به دلیل گیاه آزولایی هستش که سطح آب رو پوشانده. در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان چالوس و ۱۵کیلومتری مرزن آباد بعد از پلیس راه سمت چپ جاده فرعی است که به روستای سینوا میرسید سمت راست به مرداب می‌رود. جاذبه‌ها؛ مسیر پیاده روی جنگل، مردابی رنگی در جنگل مَشَل یا محمدآباد. حدود ۴۵ دقیقه پیاده روی در دل جنگل دارد. بازدید از مرداب رایگان است. حیواناتی مثل لاک پشت، وزغ، زالو و جوجه تیغی داشته که الان کمتر شده است. درختانی چون ممرز، راش، آلو خواهید دید."

روایت النا از سفر به «مرداب هسل» در استان مازندران

اون برای سفر به این جاذبه طبیعی به نکات خیلی مهم اشاره می‌کنه: "کفش مناسب پیاده روی بپوشید و کوله ی مناسب همراه داشته باشید. در این منطقه میتوان کمپ زد یا از اقامتگاه های چالوس استفاده کنید. اینترنت و آنتن دهی متوسط هستش. نوشیدنی و غذا و خوراکی همراهتون باشه سوپرمارکت ندارد اما کافه طوری برای چای دارد. بهترین زمان بازدید پاییز و بهار است. البته بازم به سلیقتون بستگی داره که چه رنگی رو دوست دارید." النا در ادامه تقاضایی دوستانه داره و اون رو این‌طور بیان می‌کنه: "طبیعت به کمک و همیاری همه نیاز داره تا زیباییشو به همه نشون بده‌. در طبیعت از پخش موسیقی با صدای بلند جدا خودداری کنید چون باعث آزار حیوانات منطقه میشود. دقت کنید ما وارد حریم زندگی حیوانات شدیم پس به محیط زندگیشون احترام بزاریم‌. از خوردن مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر و روان گردان در طبیعت به جد پرهیز کنید.‌ طبیعت همونقدر که زیباس خطرناک هم هست. برای آتش درست کردن در جاهایی که قبلا آتش روشن کردن استفاده کنید. زباله هامونو با خودمون ببریم و رها نکنیم."

روایت النا از سفر به «مرداب هسل» در استان مازندران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید