الهه علیخانی؛ بلاگر و عاشق سفره. اون به مقاصد بسیاری در ایران و خارج از ایران با سبک کوله‌گردی سفر کرده و در همین راستا تولید محتوا می‌کنه با وجود این‌که در رشته بیوتکنولوژی پزشکی تحصیل کرده و در همین زمینه مدتی شاغل بوده. الهه دوست داره مداوم در سفر باشه و از طریق تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره دادن کسب درآمد کنه. اون به استان شگفت‌انگیز لرستان می‌ره و از «قلعه‌ی تاریخی فلک افلاک» در خرم‌آباد زیبا دیدن می‌کنه، با ما همراه باشید تا با روایت الهه از این قلعه دیدنی بیشتر بدونیم.

روایت الهه علیخانی از قلعه‌ی تاریخی فلک افلاک در استان لرستان

سلام نو - سرویس گردشگری: الهه از حس و حال حضور و معنای «قلعه‌ی تاریخی فلک افلاک» این‌طور می‌گه: "بالاخره قسمت شد که من شهر زیبا و تاریخیه خرم آباد و این قلعه‌ی با شکوه رو ببینم. اسم قلعه در معنی لغوی یعنی سپر سپران یا دوازده برجی که اشاره به ۱۲ برج فلکی داره و تنها قلعه‌ای هست که در طول تاریخ فتح نشده. یکی از دلایل این وجود چاه به طول ۴۰ متر در داخل قلعه بوده که همیشه آب سالم در دسترس سربازان بوده. قلعه در مرکز شهر خرم‌آباد در استان لرستان است. قلعه بر فراز تپه‌ای مشرف به کل شهر و در نزدیکی رودخانه، در مرکز شهر قرار گرفته و چشم‌گیرترین اثر تاریخی و گردشگری در این شهر است."

روایت الهه علیخانی از قلعه‌ی تاریخی فلک افلاک در استان لرستان

اون در ادامه به مقطع تاریخی ساخت این قلعه که به عنوان اثر ملی ثبت شده اشاره می‌کنه: "تاریخ ساخت این قلعه به دورهٔ ساسانیان بازمی‌گردد. این بنا در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸ با شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. در داخل قلعه موزه مردم شناسی و تاریخی هست که شیوه ی زندگی مردم در گذشته، مراسم عروسی و عذاداری رو خیلی خوب نشون دادن. یکی از بی نظیرترین بناهایی ‌بود که دیدم مخصوصا با پوشیدن لباس محلی لری و قدم زدن در تاریخ."

روایت الهه علیخانی از قلعه‌ی تاریخی فلک افلاک در استان لرستان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید