نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در سخنانی گفت که فایده سفر مقامات اروپایی به کی یف پایتخت اوکراین، صفر است.

روسیه: سفر مقامات اروپا به اوکراین هیچ فایده ای ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از روسیا الیوم، نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه سفر مقامات و سیاستمداران اروپایی به اوکراین را بی فایده برشمرد.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری مدودف» گفت: سیاستمداران اروپایی سفر به کی یف را دوست دارند اما فایده این سفرها صفر است.

وی افزود: رهبران اروپا بار دیگر به کی یف وعده پیوستن به اتحادیه اروپا و ارائه تسلیحات خواهند داد و به کشور خود بازخواهند گشت چیزی که صد سال است روی می دهد و همه چیز بر وفق مراد است.

مدودف ادامه داد: اما این امر ذره ای اوکراین را به صلح نزدیک نمی کند و زمان در حال گذر است.

گفتنی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا پیش از این به همراه یکدیگر با یک قطار وارد کی یف شده و با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند. کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی نیز در ادامه وارد کی یف شد.

این چهار مقام اروپایی پس از ورود به کی یف پایتخت اوکراین، با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور در مقابل مقر وی عکس یادگاری گرفتند.

ماکرون در بدو ورود خود به اوکراین در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: با زلنسکی دیدار خواهم کرد و پیام همبستگی اروپا را به او خواهم رساند.

پیشتر «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو ادعا کرده بود که اعضای این سازمان متعهد هستند که تجهیزات نظامی مورد نیاز اوکراین از جمله تسلیحات سنگین و سیستم های دوربرد را تأمین کنند.

مشاور وزیر کشور اوکراین بازگرداندن این کشور به روند مذاکرات با روسیه را از جمله اهداف سفر مقامات اروپایی به کی یف اعلام کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید