تحقیقات جدید نشان می دهد که تنها ۳ گرم امگا ۳ در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. در این گزارش در مورد تحقیقات جدید درباره فشار خون بالا و اینکه چگونه ۳ گرم از انواع خاصی از اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است کاهش فشار خون را به همراه داشته باشد، خواهید خواند.

نحوه کاهش فشار خون با خوردن این خوراکی

به گزارش سلام نو؛ از کمک به زندگی طولانی‌تر گرفته تا کاهش خطر افسردگی و اضطراب و.... این‌ها دلایل علمی هستند که برای گنجاندن اسیدهای چرب امگا ۳ در رژیم غذایی‌تان وجود دارند. برای سال‌ها، ثابت شده بود که یکی از ارتباطی قوی بین این چربی‌های مفید برای قلب و سلامتی مربوط به فشار خون وجود دارد.

اخیراً دانشمندان تصمیم گرفتند تا بررسی کنند که آیا دوز ایده‌آل امگا ۳ برای کمک به ۴۷ درصد از آمریکایی‌هایی که در حال حاضر فشار خون بالا دارند، وجود دارد یا خیر. طبق یک بررسی تحقیقاتی که در ۱ ژوئن در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، این نتیجه حاصل شد که بین ۲ تا ۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ ترکیبی DHA و EPA (دو شکل از چربی های امگا ۳ موجود در بسیاری از اشکال ماهی و غذاهای دریایی) سطح فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به طور متوسط ۲ میلی متر جیوه کاهش داد. تفاوت‌ها در میان افرادی که قبلاً فشار خون بالا داشتند بیشتر قابل توجه بود. فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد) حدود ۴½ میلی متر جیوه کاهش یافت.

برای دستیابی به آنچه از این تحقیقات اسیدهای چرب امگا ۳ حاصل شد، دانشمندان ۷۱ کارآزمایی بالینی را که بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۲۰ در سرتاسر جهان منتشر شده بود، مرور کردند. در نهایت این تعداد تقریباً ۵۰۰۰ شرکت‌کننده در رده سنی ۲۲ تا ۸۶ سال بودند که مکمل‌های غذایی ویا مکمل‌های امگا ۳ را برای آنها تجویز کردند. به طور متوسط ۱۰ هفته برخی از افراد، اما نه همه، فشار خون داشتند.

محققان ارتباط بین فشار خون و دو نوع اسید چرب امگا ۳، DHA و EPA را به تنهایی یا ترکیبی بررسی کردند. آنها دریافتند که ۳ گرم DHA و EPA ترکیبی فواید قابل توجهی را ارائه می دهد. محققان در این بررسی توضیح می دهند که کمی بیشتر ممکن است حتی بهتر باشد، به ویژه در میان جمعیت هایی که در معرض خطر بالاتر بیماری قلبی هستند. بیشترین کاهش فشار خون در افراد بالای ۴۵ سال و مبتلا به فشار خون بالا مشاهده شد - افرادی که احتمالاً از خواص طبیعی کاهش دهنده فشار خون امگا ۳ بیشترین بهره را خواهند برد. 

برای اینکه کمی به عقب برگردیم، سه دسته اصلی امگا ۳ وجود دارد: اسید آلفا لینولنیک (ALA) ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) ALA عمدتاً در آجیل و روغن‌های گیاهی - از جمله روغن‌های دانه کتان، سویا و کانولا - یافت می‌شود و مطمئناً جایگاه خود را دارد. اما در دسترسی به آن خیلی اسان نیست و یا به راحتی توسط بدن استفاده می شود، به همین دلیل محققان ترکیبی از DHA و EPA را پیشنهاد کردند که به طور طبیعی در ماهی و سایر غذاهای دریایی و همچنین جلبک دریایی و جلبک ها (تنها منابع گیاهی DHA و EPA) یافت می شود. ). هر یک از این امگا ۳ ها را می توان به صورت مکمل نیز یافت.

 رژیم غذایی تنها چیزی نیست که باید هنگام در نظر گرفتن استراتژی کلی درمان فشار خون بالا در نظر گرفت. توجه به سطح استرس، کیفیت و کمیت خواب، مصرف الکل و فعالیت بدنی نیز به عنوان بخشی از Rx هوشمند برای سلامت قلب و فشار خون ضروری است. مطمئناً رعایت کردن مصرف امگا ۳ به عنوان بخشی از سبک زندگی شما ضرری ندارد، البته به هر شکلی که با نیازهای غذایی شما مطابقت داشته باشد. اگر فکر می کنید ممکن است از مصرف امگا ۳ با مشکل مواجه شوید، با پزشک خود در مورد آزمایش شاخص امگا ۳ صحبت کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید