۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 55365922

آبگرم خانیک که در دل طبیعت قرار گرفته است منظره ای سرسبز و دیدنی دارد. آب این چشمه از شکاف سنگ‌ های آهکی و گچی از زمین خارج می‌ شود. چشمه‌ های این منطقه آبدهی تقریباً زیادی دارند و از خواص درمانی قابل توجهی نیز برخوردار هستند.

آشنایی با چشمه‌های آبگرم خانیک

به گزارش سلام نو، روستای خانیک در شهرستان دشتستان واقع شده و با چشمه های آبگرم خود شناخته می شود. این منطقه با طبیعت زیبا مورد توجه گردشگران است. از آنجا که آب این چشمه دارای خواص درمانی است، مورد استفاده ‌قرار می گیرد.

چشمه‌های چاراویماق مقصدی مناسب برای گردشگری

آب گرم خانیک در فاصله ۳۰ کیلومتری برازجان و در مسیر برازجان-دالکی قرار دارد. دمای آب این چشمه که در یک کیلومتری روستای خانیک واقع است، ۲۱ درجه سانتیگراد است و باور بر این است که دارای خواص درمانی برای مشکلات پوستی است. آبگرم خانیک که در دل طبیعت قرار گرفته است منظره ای سرسبز و دیدنی دارد. آب این چشمه از شکاف سنگ‌ های آهکی و گچی از زمین خارج می‌ شود. چشمه‌ های این منطقه آبدهی تقریباً زیادی دارند و از خواص درمانی قابل توجهی نیز برخوردار هستند. دسترسی به این چشمه‌ها آسان است و آب آنها در ردیف‌ آب ‌های سولفات کلسیم همراه با منیزیم و کلرور سدیم ولرم است.

چاراویماق، بهشت علاقه مندان مناظر بکر

موقعیت مکانی

این چشمه‌ در یک کیلومتری روستای خانیک در منطقهٔ‌ برازجان دشتستان واقع شده است.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید