روز گذشته فرصت یک ماهه‌ای که رییس جمهوری به وزارت رفاه داده بود، پایان یافت و طبیعتا امروز معترضان باید یارانه خود را دریافت می‌کردند؛ اما چرا یارانه هنوز قابل برداشت نیست؟

چه خبر از یارانه نقدی معترضان؟ | آخرین جزییات از یارانه نقدی

به گزارش سلام نو، بیش از یک ماه است که یارانه نقدی رییسی به حساب سرپرستان خانوارهای ۹دهک اول واریز شده است؛ یارانه‌ای که در دو مبلغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شد؛ دهک یک تا سه نفری ۴۰۰ هزار تومان و دهک ۴ تا ۹ نفری ۳۰۰ هزار تومان یارانه گرفتند.

در این بین عده‌ای دهک دهمی شناخته شده و مشمول یارانه نشدند؛ دهک دهمی‌ها افرادی بودند که اگر جامعه را به ده قسمت تقسیم کنیم، نسبت به ۹دهک قبلی وضعیت درآمدی بهتری داشتند؛ اما عده‌ای در این بین اعتقاد داشتند دهک دهمی نیستند و یارانه آن‌ها به اشتباه واریز نشده است.

افرادی که به عدم دریافت یارانه و دهک بندی خود اعتراض داشتند، این فرصت برایشان مهیا شد که اعتراض خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند و بعد از دو مرحله اعلام لیست از سوی وزارت رفاه، برای تمامی این افراد، یک مرحله یارانه، واریز شده است؛ اما نکته مهم آن است که این یارانه هنور قابل برداشت نیست و این سوال مطرح است که یارانه معترضان بالاخره کی قابل برداشت می شود؟

رییس جمهوری ۲۵ اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه، این درخواست‌ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام نماید.

بنابراین دیروز، این فرصت یک ماهه پایان یافت؛ اما همچنان یارانه‌ای به حساب معترضان واریز نشد؛ در پی پگیری‌های اقتصاد آنلاین از وزارت رفاه مشخص شد که وزارت رفاه کارهایی که باید را انجام داده و تنها منتظر دریافت برخی اطلاعات از سوی نهادهای دیگر است؛ البته امروز وزارت رفاه به اقتصاد آنلاین گفت: باتوجه به استعفای وزیر باید کمی صبر کرد و هفته دیگر موضوع را پیگیری کنیم

سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز دقیقا صحبت وزارت رفاه را تکرار کرد و گفت: به محض اعلام نتایج از سوی وزارت رفاه یارانه‌ها قابل برداشت خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • محمد رضا برلیان IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    آیا منیژه تابحال یارانه نگرفتم تعلق میگیرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید