شبکه «سی ان ان» گزارش کرد که با ورود سران چهار کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا به پایتخت اوکراین، صدای آژیر خطر حمله هوایی به صدا درآمد.

به صدا درآمدن آژیر خطر در کی‌یف با ورود سران اروپایی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، شبکه آمریکایی «سی ان ان» گزارش کرد که با ورود سران کشورهای اروپایی پایتخت اوکراین، آژیر خطر حملات هوایی به صدا درآمد.

  
پیش از این گزارش شده بود که سران چهار کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا و رومانی به منظور اعلام حمایت از اوکراین در برابر روسیه، وارد کی‌یف پایتخت این کشور شدند.

شبکه سی ان ان گزارش کرد که آژیرها لزوماً به این معنی نیستند که حمله‌ای صورت گرفته است اما اغلب به صورت هشدار به صدا در می آیند.

در شرایطی که تنش‌ها میان کشورهای غربی و روسیه بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان و «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا و «کلائوس لوهانیس» رئیس‌جمهور رومانی به کی‌یف سفر کردند.

سفر سران این چهار کشور اروپایی که به منظور نشان دادن ادامه حمایت آنها از اوکراین با استفاده از قطار انجام شده و قرار است آنها با ولودیمر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار داشته باشند.

پنجم اسفند ماه سال گذشته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد. مقام‌های مسکو اعلام کردند که این عملیات به منظور «نازی زدایی و خلع سلاح» اوکراین انجام شده و روسیه تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی، فشار تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کردند و با عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین به آتش درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور اروپایی دامن زدند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید