این آبشار که در حدود سی متر ارتفاع دارد از روی صخره ای برجسته به صورت قطرات ریز آب سرازیر می‎‌شود. این آبشار در منطقه ای جنگلی و سرسبز واقع شده و به آبشار درویشان نیز نزدیک است.

سه کیله آبشاری با ارتفاع سی متری در مازندران

به گزارش سلام نو، آبشار سه کیله که در شهرستان نکا، استان مازندران واقع شده یکی از زیباییهای طبیعت شمال ایران است. این آبشار در منطقه ای جنگلی و سرسبز واقع شده و به آبشار درویشان نیز نزدیک است. در فاصله اندکی از روستای سه کیله این آبشار و چشمه های بسیار، گردشگران زیادی را هر سال بخود می کشاند.

سه کیله آبشاری با ارتفاع سی متری در مازندران

آبشار سه کیله در موقعیت جغرافیایی N۳۶۳۵۰۰ E۵۳۲۴۲۲ در استان مازندران واقع شده است. این آبشار که در حدود سی متر ارتفاع دارد از روی صخره ای برجسته به صورت قطرات ریز آب سرازیر میشود.

از روستاهای اطراف می توان به درویشان، کُرداب و اُکِرکا اشاره کرد. روستای درویشان نیز به آبشارش معروف است. اطراف روستای سه کیله پوشیده از درختان جنگلی است. در میان این جنگل و در قسمت شمالی روستا رودخانه مهربان رود جاری است که در فصل تابستان پذیرای مسافران بسیار است. همچنین آب معدنی قُرمَرَض نیز در مسیر روستای سه کیله از دیگر مناطق دیدنی و گردشگری این منطقه است. این چشمه زلال که امروزه از آن به عنوان تفرجگاه نیز استفاده می شود برای برخی امراض کلیوی مفید است و در طول سال مسافران و گردشگران زیادی از شهرها و استانهای اطراف از این منطقه دیدن می کنند. در دل این جنگلهای سرسبز چشمه های زیادی از جمله چشمه ده متری، چهار متری و سَیِدمیولی وجود دارد  که منطقه چهار متری و سَیِدمیولی بعلت قرارگرفتن در کنار جاده اصلی به عنوان تفریحگاه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چشمه های دیگری هم در داخل روستا وجود دارد. از میان آنها می توان به سیما چشمه، هَلی چشمه، کَندِل چشمه، فتحعلی چشمه و اِفرا بِن چشمه اشاره کرد، آب آشامیدنی روستا از همین چشمه ها تأمین می گردد. از آبشارهای دیگر که نزدیک به این منطقه قرار دارند میتوان به آبشار روستای درویشان واقع در شرق این منطقه اشاره کرد.

آبشار سه کیله نکا، نگینی در قلب جنگل های نکا

موقعیت مکانی

این آبشار در ۳ کیلومتری شرق روستای سه کیله روستای سـه کیله در منطقـه پی رجه و در فاصله ۱۸ کیلومتری شهرستان نکاء قرار دارد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید