معروفیت این چشمه به خاطر خاصیت درمانی در رفع سنگ کلیوی، موجب شده تا هموطنان بسیاری، از سایر نقاط کشور برای نوشیدن آب این چشمه به منطقه سفر کنند.

آب معدنی قرمرض چشمه‌ای با خاصیت رفع بیماری کلیوی

به گزارش سلام نو، چشمه آب معدنی قُرمَرِض از مشهورترین جاذبه ‌های گردشگری شهرستان نکا به‌ شمار می‌ رود که در فاصله ده کیلومتری شهر نکا و در منطقه جنگلی بسیار زیبایی قرار دارد. این چشمه به خاصیت درمانی آن در رفع سنگ کلیه معروف است که باعث شده گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند. از امکانات حاضر در این مکان می ‌توان به سرویس بهداشتی، قهوه‌ خانه، آلاچیق و... اشاره کرد.

آب معدنی قرمرض چشمه‌ای با خاصیت رفع بیماری کلیوی

پارک جنگلی و چشمه آب معدنی قرمرض یکی از مشهورترین نقطه‌ گردشگری شهرستان نکا به شمار می‌ رود. گفته شده که آب این چشمه شفا بخش بسیاری از بیماری ‌ها ازجمله سنگ کلیه است. این چشمه در فاصله ده کیلومتری شهر نکا در میان روستاهای زرندین علیا و درویشاندر و منطقه جنگلی بسیار زیبا واقع شده است. معروفیت این چشمه به خاطر خاصیت درمانی در رفع سنگ کلیوی، موجب شده تا هموطنان بسیاری، از سایر نقاط کشور برای نوشیدن آب این چشمه به منطقه سفر کنند. مردم منطقه از آب این چشمه علاوه بر درمان سنگ کلیه، برای رسوب زدایی از وسایلی مانند سماور، کتری، اتو و غیره نیز استفاده می کنند.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3261/ghormarez-neka.jpg

آب این چشمه دارای املاح معدنی است و خواص طبی و طبیعی زیادی دارد. در سالهای دور و آن زمانهایی که مردم از دشت مازندران به سمت روستای کلا همراه با چارپایان خود ییلاق قشلاق می کردند، از شهرستان نکا عبور می کردند و یکی از نقاط اُتراقی آنها همین چشمه آب معدنی قرمرض بود. این نقطه در واقع توقفگاهی همه جانبه و عالی برای آنها بود چون هم آب و علوفه در دسترس دامهایشان بود و هم از آب این چشمه استفاده های فراوان می بردند. امروزه یکی از جاهایی که مردم منطقه اغلب برای تفریح و گذران اوقات خوش  استفاده می کنند همین چشمه و همین منطقه جنگلی قرمرض است. اینجا جایی است که یاد آور خاطرات بسیاری از دوران جوانی اجدادشان است. تعصب زایدالوصفی نسبت به این مکان دارند به طوری که این مکان را نسبت به اماکن جنگلی دیگر ترجیح می دهند. سالها پیش، این مکان کمتر شناخته شده بود ولی هم اکنون جزء تفرجگاه های بزرگ منطقه شده و از شهرهای مختلف استان مازندران و حتی از استانهای دیگر به این چشمه می آیند. آب چشمه قرمرض در سال های اخیر به خاطر خشکسالی کاهش یافته است اما با هماهنگی انجام شده از آب چشمه برای مصارف خاص درمانی استفاده می شود و شهرداری نکا آب مورد نیاز برای شست و شو و مصارف غیر آشامیدنی مسافران را با تانکر تامین می کند.

چشمه آب معدنی قرمرض نکا

وجه تسمیه

علت نامگذاری این چشمه بر اساس نام جنگل زیبای قرمرض است که چشمه در آن واقع شده است.

موقعیت مکانی

چشمه آب معدنی قرمرض در منطقه جنگلی بالاسر روستای 'زرندین' نکا واقع شده است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید