این مدرسه دارای هشت کلاس به مساحت سه هزار و ۳۶۵ متر مربع با مصالح آجرقدیمی و هندسی با درب و پنجره تخته ای است و در ابتدای خیابان امام جنب پاسگاه قدیمی شهرستان بیله سوار واقع شده است.

آیا از موزه بیله سوار دیدن کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، شهرستان بیله‌ سوار با توجه به میراث غنی و فرهنگ اصیل خود از نظر گردشگری حائز اهمیت است، از این لحاظ موزه شهر بیله سوار و همچنین برگزاری جشنواره کوچ عشایر از جاذبه های مورد توجه بیله سوار می باشد. موزه در محل مدرسه تاریخی امام دایر شده است.

آیا از موزه بیله سوار دیدن کرده‌اید؟

در شهرستان بیله سوار مدرسه تاریخی امام برای راه ‌اندازی موزه با موضوعات مردم‌ شناسی، باستان ‌شناسی و عشایری مورد استفاده قرار گرفته است. این مدرسه که در سال ۱۳۰۵ و دوره پهلوی اول احداث شده است عنوان قدیمی ‌ترین بنای آموزشی استان اردبیل و منطقه مغان را یدک می کشد. این مدرسه دارای هشت کلاس به مساحت سه هزار و ۳۶۵ متر مربع با مصالح آجرقدیمی و هندسی با درب و پنجره تخته ای است و در ابتدای خیابان امام جنب پاسگاه قدیمی شهرستان بیله سوار واقع شده است. این بنا در تاریخ ۱۷/۱۲/۸۱ تحت شماره ۷۵۱۷ به ثبت ملی رسیده و دارای تزئینات آجری زیبایی در نما به صورت هره سازی، دوال بندی نقوش هندسی بسیار زیبا با استفاده از آجرهای دوسر پخ (ذوزتقه) و قاب بندی آجری در و پنجره ها است.

آیا از موزه بیله سوار دیدن کرده‌اید؟

آثار، اسناد و اشیای مرتبط با عشایر در این موزه به نمایش درآمده است و هدف از دایر کردن موزه بازخوانی و معرفی فرهنگ، هویت و تاریخ عشایر ایل شاهسون می باشد. اشیا این موزه بصورت اهدایی یا امانی بوده است. همچنین برگزاری ۹ دوره جشنواره کوچ عشایر ایل شاهسون در شهرستان بیله ‌سوار نیز مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این رویداد از سال ۸۸ در فهرست آثار ناملموس ملی به ثبت رسیده است. با توجه به وجود آثار باستانی متعدد و ابزارآلات تاریخی در این شهرستان مقدمات راه‌ اندازی موزه باستان‌ شناسی نیز آغاز شده است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید