۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 55365879

این مسجد دو طبقه بوده و چند سال پیش مرحوم حاج فرمان یغمایی با اضافه نمودن قسمتی از زمین خود به مسجد آنرا ترمیم و مقداری به مساحت آن نیز افزود ولی شکل آن را تغییر نداد.

عرب‌ها مسجدی دو طبقه در اصفهان

به گزارش سلام نو، مسجد عرب‌ ها مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان قرار دارد. این مکان در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۸۷۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عرب‌ها مسجدی دو طبقه در اصفهان

وارد خور که می شوی به سمت کوچه های قدیمی و ساباط دار سمت حسینیه که می روی در یکی از این کوچه ها، کنار محله عربها، کوی گرامی در کنار خانه مرحوم فاطمی مسجدی قرار دارد که به مسجد عرب ها معروف است. این مسجد دو طبقه بوده و چند سال پیش مرحوم حاج فرمان یغمایی با اضافه نمودن قسمتی از زمین خود به مسجد آنرا ترمیم و مقداری به مساحت آن نیز افزود ولی شکل آن را تغییر نداد. مسجد عربها اثری مربوط به دوره قاجار است. سبک معماری این مسجد شبیه سبک دوره سلجوقی است. این مسجد با ستون های قطور و پوشش طاق و چشمه بر فراز خود از خشت و گل ساخته شده است. مساحت این مسجد تاریخی دو طبقه ۲۴۰ متر مربع و ارتفاع آن از کف تا گنبد ۶ متر است. قدیمی ها می گویند این مسجد را قومی عرب که از نائین به این منطقه آمده بودند ساخته اند. مسجد عربها سال ۸۶ به شماره ۱۹۸۷۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

عرب‌ها مسجدی دو طبقه در اصفهان

موقعیت مکانی

این مسجد در شهر خور، بافت قدیم شهر، کنار محله عربها، کوی گرامی واقع شده است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید