مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: صید کوسه ماهیان در این استان به دلیل آنکه در معرض جدی خطر انقراض وجود دارند، در تمامی فصول ممنوع است.

ممنوعیت صید "کوسه ماهیان" در استان بوشهر

به گزارش سلام نو، فرهاد قلی‌نژاد ظهر روز پنجشنبه اظهار کرد: ضمن تشکر از صیادان فهیم و دلسوز که همواره در جهت حفاظت از اکوسیستم ومحیط زیست دریایی مقتدرانه همراه و همقدم بوده اند در خواست کرد که در فرهنگسازی و جلوگیری از صید این گونه از آبزیان، بسیار جدی‌تر از پیش در میدان عمل باشند. 

وی اضافه کرد: ممنوعیت صید کوسه‌ماهیان که از گونه‌های در حال تهدید هستند، پیش از این در چند مرحله مورد تاکید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار گرفته بود و متخلفینی نیز در این خصوص دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی گردیده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه در طی ماه جاری آموزش‌هایی با حضور قشر جامعه صیادان شهرستان بوشهر برای جلوگیری از صید کوسه ماهیان آغاز شده است، بیان کرد: مقرر شده این آموزش‌ها به سایر صیادان شهرستان‌ها نیز اختصاص داده شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با یادآوری مصوبه سال ۱۳۹۳ سازمان حفاظت محیط زیست کشور که به نحوه برآورد مطالبه صید و شکار گونه‌های حفاظت شده موضوع ماده ۳ قانون صید و شکار می‌پردازد، جریمه صید انواع کوسه ماهیان را ۳۰۰ میلیون ریال و بیشتر عنوان و اظهار کرد: در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

سیداحسان موسوی تاکید کرد: هم اکنون گشت‌های محسوس و نامحسوس در اسکله ها، بازارهای ماهی فروشان، سردخانه‌ها و عمل آوری‌ها توسط ماموران اجرایی این اداره کل که از ضابطین خاص دادگستری می‌باشند در حال انجام می‌باشد. 

فوی در ادامه گفت: صید کوسه در تمام ماه‌های سال ممنوع است و صیادانی که کوسه ماهیان را به صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند متخلف به شمار می‌روند و ضمن توقیف صید و شناور آنان با محرومیت‌های طولانی مدت از طرف اداره کل شیلات رو به رو خواهند شد.

وی در ادامه از تمامی شهروندان دوستدار محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی مراتب را به نزدیکترین اداره و یا پاسگاه محیط بانی اطلاع و یا با شماره ۱۵۴۰ تماس برقرار کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید