۲ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند و تحقیقات ماموران پلیس برای کشف دیگر جرائم احتمالی از سوی این افراد نیز در حال انجام است.

فروش تجهیزات مخصوص تقلب در امتحان در فضای مجازی / ۲ نفر دستگیر شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از بازداشت ۲ نفر خبر داد که در فضای مجازی اقدام به فروش برخی تجهیزات مخصوص تقلب در امتحان کرده بودند.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت:‌ در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ماموران پلیس فتا با چندین صفحه و کانال در فضای مجازی مواجهه شدند که گردانندگان آن مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۱ و امتحانات نهایی بوده و حتی ابزارهایی را نیز برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساندند. 

وی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع در دستورکار ویژه ماموران پلیس فتا قرار گرفت، گفت:‌در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد که تعداد پنج کانال تاگرامی و صفحه اینستاگرامی که در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال کننده دارد در این خصوص فعال است و مدیران آن با ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور، تجهیزات پیشرفته ارتباطی را نیز تحت عنوان ابزار تقلب با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند.

گودرزی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که این افراد دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی نداشته و از این طریق تنها به عنوان روشی برای کلاهبرداری استفاده کرده‌اند، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی دو ادمین اصلی این کانال‌ها را مورد شناسایی قرار داده و پس از احراز هویت این افراد و اخذ مجوزهای قضایی این دو نفر را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انجام بازرسی از محل دستگیری دو متهم گفت: ماموران پلیس در بازرسی از محل دستگیری دو متهم دستگیر شده، تعداد زیادی دوربین مخفی نصب شده روی خودکار، فلش، پریز و... را به همراه هندزفری نامریی و ... کشف و ضبط کردند. 

گودرزی با بیان اینکه این تجهیزات باتوجه به ساختارشان علاوه بر استفاده در اقدامات نامتعارف و با مقاصد خاص، جان افراد را نیز به خطر می‌اندازد، گفت:‌ در بررسی‌های بیشتر نیز دو متهم اعتراف کردند که دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نداشته و تنها از این روش برای جلب توجهی برای فروش ابزارهای تقلب و همچنین کلاهبرداری استفاده کرده بودند. 

به گفته وی، ۲ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند و تحقیقات ماموران پلیس برای کشف دیگر جرائم احتمالی از سوی این افراد نیز در حال انجام است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید