رییس بانک مرکزی گفت: سیاست ها و تصمیماتی درباره بازار ارز اتخاذ شده ما ذخایر ارزی بانک مرکزی به لحاظ اسکناسی بیشترین ذخایر را در تاریخ بانک مرکزی داریم.

خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار دلار

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی در  هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران گفت:  در دولت سیزدهم برنامه اصلاح بانک مرکزی تدوین و به ریاست جمهور ارائه شد، این برنامه که توسط آیت الله رییسی تایید شد، مبنای اصلاح نظام بانکی در دولت است.

علی صالح آبادی افزود: اما ما در بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی را در سه محور دنبال می‌کنیم که اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی و نظام بانکی نخستین آن است.

وی گفت: اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانک‌ها و اصلاح رابطه بانک‌ها با مردم  دومین و سومین محور است و ما هرگاه از اصلاح سخن می‌گوییم هر کدام از این محورها مطرح می‌شود که به تنهایی اهمیت ویژه‌ای دارند.

رییس بانک مرکزی ادامه داد: اگر محور اول اصلاح شود تورم را می تواند کاهش دهد، در سنوات مختلف و گذشته دولت ها که با کسری بودجه مواجه بودند آن را از بانک مرکزی تامین می کردند و این یکی از عوامل رشد پایه پولی و رشد نقدینگی بوده است که خود باعث تورم می‌شود.

رییس بانک مرکزی گفت: با اتخاذ تدابیر انجام شده آرامش در بازار ارز برگشت و هیجانات کاذبی که این در مدت کوتاه در بازار ارز ایجاد شده  از بین خواهد رفت و آن افزایش ارزی که بازار است در حال کاهش است.

وی تصریح کرد: سیاست ها و تصمیماتی درباره بازار ارز اتخاذ شده ما ذخایر ارزی بانک مرکزی به لحاظ اسکناسی بیشترین ذخایر را در تاریخ بانک مرکزی داریم، از نظر حواله ای هم همین طور و وضعیت ما در این زمینه خوب است  و نرخی که ما در سامانه نیما داریم حدود ٢۵ هزار ٢٠٠تومان است که بعضاً عرضه می کنند و خریدار برای آن وجود ندارد

وی گفت: با سیاست و تصمیماتی که بانک مرکزی اتخاذ کرده در این مدت کوتاه بازار ارز با آرامش در حال حرکت است. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید