رویترز افزود: در بررسی تصاویر ماهواره ای، فعالیت ساخت و ساز در تونل شماره ۴ نیز دیده شد که نشانگر تلاش ها برای آماده ساختن این تونل جهت انجام یک آزمایش بالقوه در آینده است.

کره شمالی در حال فعال سازی تونل‌های آزمایش هسته‌ای است

به گزاشر سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: به دنبال گمانه زنی های کره جنوبی و آمریکا مبنی بر امکان انجام آزمایش هسته ای از سوی پیونگ یانگ، با بررسی تصاویر ماهواره ای، کره شمالی درحال فعال سازی و کار بر روی تونل های آزمایش هسته ای از جمله کار بر روی دومین تونل زیر زمینی است.

رویترز با انتشار این خبر از مبدا سئول، در ادامه گزارش داد: «مرکز راهبردی و مطالعات بین المللی» با بررسی تصاویر ماهواره ای اعلام کرد که به نظر کارهای آماده سازی بر روی تونل شماره ۳ از مجموعه تاسیسات آزمایش هسته ای «پونگی-ری» (Punggye-ri) واقع در کره شمالی تکمیل شده است.

رویترز افزود: در بررسی تصاویر ماهواره ای، فعالیت ساخت و ساز در تونل شماره ۴ نیز دیده شد که نشانگر تلاش ها برای آماده ساختن این تونل جهت انجام یک آزمایش بالقوه در آینده است.

این گزارش می افزاید: کره شمالی در این مجموعه تاسیسات، بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ میلادی، شش آزمایش هسته ای زیرزمینی انجام داده است، اما این در حالی است که این دو تونل پیش از این هرگز برای آزمایش‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار نگرفته بودند و ورودی‌های آن‌ها در سال ۲۰۱۸ تخریب شد.

رویترز در ادامه گزارش داد: در همین حال کره جنوبی و آمریکا می گویند که کره شمالی ممکن است هر زمان دست به یک آزمایش هسته ای بزند، در همین حال سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی می گوید که به همراه آمریکا از نزدیک فعالیت های کره شمالی در این مجموعه آزمایش های هسته ای را رصد می کنند، اما از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتری در این خصوص امتناع ورزید.

به گزارش ایرنا، اتاق فکر موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم در مورخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ گزارش داد: در حالی که نگرانی ها در منطقه اقیانوسیه نسبت به اقدامات «پیونگ یانگ» شدت گرفته، کره شمالی با حداقل ۲۰ کلاهک هسته ای، آمادگی آزمایش هسته ای در هر زمانی که اراده کند را دارد.

واشنگتن و سئول پیش از این هشدار دادند که پیونگ یانگ تاکنون آمادگی های لازم برای انجام آزمایش هسته ای را در سایت «پونگی ری» واقع در شمال شرقی این کشور تکمیل کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید