۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 55365738

ساداتی نژاد گفت: حذف ارز ترجیحی اصلاح بزرگ اقتصادی دولت بود که اگر چه در کوتاه مدت سختی‌هایی به همراه دارد، اما در دوره بلند و میان مدت با عبور از این گردنه به نفع مردم و تولیدکنندگان خواهد بود.

خبر خوش دولت برای مرغداران

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا هفته آینده با تصمیم شورای قیمت گذاری و ستاد تنظیم بازار در حوزه دام اتفاقی خلق خواهد شد که توزیع بهتر و خرید تضمینی مرغ با قیمت مصوب در دوره آتی استقرار پیدا کند و تولید کنندگان دغدغه‌ای برای قیمت تولید مرغ زنده نداشته باشند البته تولید کنندگان تا تحقق این مهم تولید را استمرار دهند.

سید جواد ساداتی نژاد گفت: در مورد خرید تضمینی دام زنده یعنی گوشت قرمز نیز همین مسیر در هفته آینده با برداشتن گام‌های موثری پیگیری و محقق خواهد شد.

وزیر کشاورزی همچنین با انتقاد از  آمار پایین پرداخت   وام بانک کشاورزی به ۸۵ نفر از دامداران در شهرستان آران و بیدگل از ۳۴۳ نفر معرفی شده به بانک از بین ۴۴۶ نفر ثبت نام کننده دریافت تسهیلات در پاسخ رئیس بانک کشاورزی شهرستان که نبود استقبال درخواست کنندگان تسهیلات را به دلیل کاهش ۵۰ درصدی پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی و گرفتن تضامین مختلف مطرح‌کرد گفت: 

یک هفته وقت دارد تا چهارشنبه هفته آینده کل پرداخت‌ها را تسویه کند چرا که پرداخت تسهیلات دامدار کارت هیچ ربطی به قوانین پرداخت تسهیلات جدید ندارد.

ساداتی نژاد گفت: حتی قانون چک مجلس برای درخواست کنندگان وام دامدار کارت با چک برگشتی و لحاظ کردن معوقات  لغو شد تا بتوانند تسهیلات را به سرعت دریافت کنند.

او می‌گوید: حتی برای ارزیابی وثیقه دوباره تولید کننده نیز وزارت کشاورزی با نامه دستگاه قضایی پرداخت کمترین قیمت کارشناسی را برای دامدار خواستار شد.

به گفته او، دستگاه‌های اداری ذی ربط منطقه ۲۴ ساعته کار پرداخت وام را به دامدار و مرغدار باید انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با دادن ضرب الاجل یک هفته‌ای به بانک کشاورزی شهرستان برای پرداخت تسهیلات دامدار کارت گفت: تمام موارد شفاف و مشخص گفته شده است پرداخت تسهیلات دامدار کارت هیچ ربطی به تسهیلات جدید ندارد حتی با وجود گرفتن وام‌های قبلی و بدهی دامدار هیچ ربطی به این تسهیلات ندارد و هیچ کدام از قواعدی که قبلاً برای وام رعایت میشد در این تسهیلات رعایت نمی‌شود چرا که تولید با غذا و سفره مردم در ارتباط است و شوخی بردار نیست.

عبور از گردنه حذف ارز ترجیحی در میان و بلند مدت به نفع مردم است

ساداتی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: حذف ارز ترجیحی اصلاح بزرگ اقتصادی دولت بود که اگر چه در کوتاه مدت سختی‌هایی به همراه دارد، اما در دوره بلند و میان مدت با عبور از این گردنه به نفع مردم و تولیدکنندگان خواهد بود.

او می‌گوید: اگر ارز ترجیحی حذف نمی‌شد تورم ناشی از آن به شدت از وضعیت کنونی بالاتر بود و دولت امسال به ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز داشت.

به گفته او، در صورت حذف نشدن ارز ترجیحی، تامین آن، کار بسیار بسیار سخت و همراه با ایجاد مشکلات و تورم‌های بسیار بسیار عظیم برای مردم بود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون هم افزایی و همکاری تولیدکننده و مصرف کننده در دوره کوتاه مدت برای گذار از این گردنه در کنار همدیگر و حمایت متقابل آن‌ها از یکدیگر ضروری است.

ساداتی نژاد گفت: تولیدکنندگان ما بیشتر اوقات در کف قیمت حتی کمتر از هزینه تمام شده حرکت می‌کنند بطوریکه امروز کار غیرتمندانه تولید کنندگان مرغ، تخم مرغ و دامی ما برای تمام ملت ایران قابل تقدیر است.

او می‌گوید: البته مردم نیز همیشه حامی تولید بودند و این شرایط سخت با همت و غیرت تولید کنندگان و حمایت مصرف‌کنندگان از آن‌ها پشت سر گذاشته و شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.

به گفته او،   زمانی یک کشتی سویا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حساب می‌شد در حالیکه اکنون هزینه یک کشتی سویا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با تأمین حجم نقدینگی بسیار بسیار بالا است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش این وزارتخانه برای حمایت از تولید انجام ۲ اقدام تامین سرمایه در گردش به اندازه توان و دوم خرید مازاد از بازار بود.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل حضور دولت در سفری مستقل به این دو شهرستان را نیز نوید داد و گفت: مصوبات خوبی در حوزه کشاورزی برای شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گذاشته شد که شاید نسبت به سفرهای قبلی و استان‌های دیگر اقدامات بهتری برای ۲ شهرستان با  سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای بخش کشاورزی استان اصفهان رقم خواهد خورد و اتفاقات بزرگی را خلق خواهد کرد.

او می‌گوید: گرفتن مصوبه سفر برای شرکت آرتمیا در آران و بیدگل برای نخستین بار در این سفر در راستای کمک به زیرساخت‌های شهر یکی از اقدامات مطلوبی است که از همه علاقه‌مندان به‌ویژه سرمایه گذاران در حوزه کارخانجات فرش به سرمایه‌گذاری در این حوزه جدید و جذاب دارای اشتغالزایی فراوان دعوت می‌شود تا با قدرت بیشتر در حوزه استفاده از آب شور منابع رها شده و ظرفیت‌های بی نظیر اقتصادی آن راه‌اندازی شود.

به گفته او، مصوبات دیگری نیز در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها که دغدغه و مطالبه مردم و مسوولان شهرستان است در این سفر و حتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته با اعداد و ارقام ردیف‌های بودجه در حوزه ملی و غیر قابل مقایسه با گذشته برای شهرستان آران و بیدگل تدبیر شد که نوید خوبی را برای آینده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کارهای خوبی در بحث دریاچه نمک نیز در شهرک شیمیایی انجام شد که نیاز به پیگیری بیشتر دارد و وی مذاکرات آن را در تهران پیگیری خواهد کرد.

ساداتی نژاد گفت: همچنین در حوزه پرورش شتر نیز مصوبه خوبی از مصوبات سفر برای مناطق کویری برای استفاده از  ظرفیت خوب در اقلیم و حوزه‌های کویری گذاشته شد.

او می‌گوید: در مورد بحث تاق گیاهی که شن‌های روان را تثبیت کرد نیز به عنوان دغدغه قدیمی مسئولان با پیگیری فرماندار در حال بررسی است تا زندگی در منطقه امکان پذیر شود، اما جلوی توسعه را نباید بگیرد.

به گفته او، قرار شد فرمانداری محدوده‌های توسعه را در کل شهرستان از جمله در نوش آباد، ابوزیدآباد، سفید شهر و سایر شهر و روستاهای شهرستان را که اکنون تاق کاری است رصد و آنالیز کند تا در سازمان جنگل‌ها طرحی گذاشته و این محدوده‌ها از نظر محدودیت جنگل دست کاشت خارج شود و اجازه دهند برای توسعه شهرستان از آن استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر حل و فصل مسایل دانشگاه فرهنگیان، موضوع جاده تهران نیز با تغییر دیدگاه مثبت وزیر راه و شهرسازی و استقبال نمایندگان تهران و ورامین بهتر و با شرایط امیدوار کننده‌ای در حال پیگیری است تا از طریق قرارگاه پیش رود.

ساداتی نژاد گفت: مطالبات شهرستان آران و بیدگل در بحث ارتقای منطقه و تقسیمات کشوری نیز صحیح و قابل پیگیری است و از سوی وی علاوه بر نامه نگاری در مورد این موضوع در حضور رییس جمهور در شورای اداری استان اصفهان نیز بیان خواهد شد.

اختصاص تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی برای کارخانه شیر

او می‌گوید: در مورد کارخانه شیر  نیز ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند مسایل و مشکلات آن بخش را حل و فصل کند.

به گفته او، آران و بیدگل یک شهرستان استثنایی و بی نظیری در ایران است که با وجود کویری بودن سرمایه‌هایی بالاتر از شمال کشور دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان آران و بیدگل شهر ثروتمندی از وجود آفتاب تا شن‌های روان آب و دریاچه نمک  دارد که کارهای بر زمین مانده در آن با وجود این همه ثروت ناشی از اهمال در استفاده نکردن از ظرفیت‌های آن است.

ساداتی نژاد گفت: مردم و منابع انسانی ارزشمند منطقه کاشان و آران و بیدگل در کشور درخشان، بی نظیر و از موفق‌ترین نیروهای انسانی هستند.

او می‌گوید: ظرفیت بی نظیر فرزندان و نیروی انسانی شهرستان آران و بیدگل در وفاداری به انقلاب اسلامی ایران و ولایت مداری، دارابودن بالاترین آمار شهید شهرستان نسبت به سرانه جمعیت و ظرفیت‌های اقتصادی آن از ظرفیت‌های بی نظیر و افتخارات آران و بیدگل در منطقه است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آمار بسیار پایین بیکاری از دیگر ارزش‌های منطقه و مهمتر از همه حفظ انسجام و وحدت در منطقه برای حفظ این سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها است حتی اگر بعضی دوست دارند تفرقه در منطقه ایجاد کنند.

ساداتی نژاد گفت: ضامن این حفظ سرمایه‌ها و ظرفیت‌های منطقه انسجام مسئولان و مردم و با ارزش‌ترین گوهر در این همه زمینه‌ها و ظرفیت‌های منطقه یکدستی آن است.


او می‌گوید: آران و بیدگل  و کاشان با وجود اختلاف سلایق و نظرات ید واحده هستند که  احساس اتحاد آن نباید از بین برود و دچار تفرقه و اختلاف شوند.

به گفته او، بخشی از خواسته‌های مسئولان و مطالبات مردم آران و بیدگل بویژه در موضوع نمایندگی مستقل که درخواست صحیح و دغدغه شهرستان است از محل وحدت و همدلی با نقش اصلی فرماندارها و محوریت امام جمعه‌ها اتفاق می‌افتد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه ما مسئولان باید تامل و دقت کنیم رفتار، کار و عملکرد ما عامل تضعیف منطقه نشود.

ساداتی نژاد گفت: مصوبات سفر در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری و تسهیلات سفر، مسایل عمومی و زیرساختی و بهداشت و درمان منطقه در مصوبات به خوبی لحاظ شده و همه در حال پیگیری است تا شرایط مطلوبی تری برای رفع مشکلات ایجاد شود که از این میان دغدغه راه‌ها، احداث کنار گذر، جاده ابوزیدآباد، مسایل بهداشت و درمان، پل نوش آباد و جاده فیض آباد با قوت و قدرت در اولویت پیگیری وی است.

حدود ۲۰ نفر از روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالان بخش کشاورزی و دامداری و نماینده تشکل‌های آن‌ها در شورای اداری مطالبات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند و خواستار پیگیری و رسیدگی به مشکلات خود شدند.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه ۲۵ خرداد در آستانه سفر رییس جمهور به استان اصفهان در روز پنج‌شنبه ۲۶ خرداد به عنوان نماینده عالی هیات دولت به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل سفر و علاوه بر دیدار چهره به چهره مردمی و نشست با فعالان بخش کشاورزی و دامداری در شورای اداری دو شهرستان شرکت کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید