۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
کد خبر: 55365632

این سد با قدرت آبگیری بالا سالیانه مزایای زیادی برای کشاورزی زراعت و باغداری منطقه دارد و منطقه را سیراب می ‌کند. سرسبزی درختان منطقه قره قاچ تا حدود بسیار زیادی از این آب نشات می گیرد.

قره قاچ سدی دلنشین در اصفهان

به گزارش سلام نو، روستای قره ‌قاچ یکی از روستای اطراف سمیرم است که طبیعت دل‌ نشین دارد و وجود باغات و مزارع فراوان، این روستا را به روستایی سرسبز تبدیل کرده است. در نزدیکی این روستا سد قره قاچ نیز جای گرفته که در بهار و پاییز میزبان پرندگان مهاجر است. متاسفانه هم روستا و هم سد در سال‌ های اخیر تا حد زیادی قربانی خشکسالی شده ‌اند.

قره قاچ سدی دلنشین در اصفهان

سد قره قاچ سمیرم از مناطق تفریحی و گردشگری سمیرم است که در روستایی به همین نام در شمال سمیرم قرار دارد. این سد با قدرت آبگیری بالا سالیانه مزایای زیادی برای کشاورزی زراعت و باغداری منطقه دارد و منطقه را سیراب می ‌کند. سرسبزی درختان منطقه قره قاچ تا حدود بسیار زیادی از این آب نشات می گیرد. سد قره قاچ به سبب آب و هوای مناسب برای پرندگان هر سال در فصول بهار و پاییز پذیرای تعداد بیشماری از انواع پرندگان است. آب این سد دارای توان بالا در مسیر احداث واحد های تولید ماهی است. مدیریت این سد با اداره امور آب منطقه شهرستان سمیرم است.

قره قاچ سدی دلنشین در اصفهان

این سد در سنوات اخیر به واسطه کم آبی و تداوم پدیده خشکسالی در شهرستان سمیرم با کمبود آب زیادی روبرو شده است، به طوریکه تا حد شکست سد هم پیش رفته است. این سد زیبا دارای طبیعت بکر و بی نظیری است و بازدید و تفریح در این مکان به گردشگران پیشنهاد میشود.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید