۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
کد خبر: 55365631

کوه و چشمه چالقفا در حدود ۲۰ کیلومتری غرب سمیرم مکانی با صفا با درختان جنگلی تنک و پوشش گیاهی متنوع و عظیم با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا از مناطق ییلاقی بعضی از طایفه های قشقایی می باشد.

چالقفا مکانی با صفا در اصفهان

به گزارش سلام نو، منطقه گردشگری چالقفا از جاذبه های زیبا و دیدنی شهرستان سمیرم در فصل بهار است. رویش گل ها و گیاهان رنگارنگ در این منطقه چشم انداز خاصی به این طبیعت بخشیده و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

چالقفا مکانی با صفا در اصفهان

کوه و چشمه چالقفا در حدود ۲۰ کیلومتری غرب سمیرم مکانی با صفا با درختان جنگلی تنک و پوشش گیاهی متنوع و عظیم با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا از مناطق ییلاقی بعضی از طایفه های قشقایی می باشد. وجود گلهای رنگارنگ، کوههای سربه فلک کشیده، رودخانه پر آب و درختان ارس ors سرو کوهی در این منطقه بر زیبایی آن افزوده است. دشت چالقفا و ارتفاعات آن تصویری از بهشت گمشده شهر هزار چشمه است. چشمه های متعددی در منطقه چالقفا جاریست و سکوهای پلکانی به طرز بسیار جالبی مسطح و هموار در این منطقه قرار دارد که در هر سکو چشمه ای زلال و گوارا به سوی دشت جاری است که معروف ترین آن چشمه سرد است که در نزدیکی ارتفاعات کلوم نباتی قرار دارد. چادرها و زندگی باصفای ایلی، چشمه سارهایی با آب زلال و گوارا، چهچه بلبلان، نغمه های دل انگیز کبک های زیبا از جمله کبک چیل سیاه و سفید و کبک دری، تیهو، پرستوهای مهاجر دشت، لاله های واژگون، هوای لطیف و مناظر زیبا و با صفای چالقفا از جمله جلوه های دیگر این منطقه زیباست.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3540/14.jpg

پوشش گیاهی و حیات جانوری

چالقفا از مناطق بکر و رویشگاه گیاهان دارویی از جمله موسیر است. گل و گیاهان معطر جاشیر، موسیر، قیاق، کده، کامهر، نعنا، پودونگ، هولیله و هزاران نوع دیگر؛ پهنای دشت و سنگ های سفید را پوشانده اند و هر یک طعم و بوی خاصی دارند. چالقفا قبلاً یکی از مهمترین شکارگاه های سمیرم بوده که به علت شکار بی رویه، حیات جانوران در آن بسیار محدود شده است، ولی باز هم حیوانات وحشی مثل خرس، گرگ، شغال و حتی پلنگ در کوه های آن نواحی دیده شده است.

چالقفا مکانی با صفا در اصفهان

موقعیت مکانی

برای رسیدن به چالقفا باید مسیر خاکی ده کیلومتری از کنار جاده آسفالت را طی کرد و بعد از گذراندن جاده خاکی پر پیچ و خم به این طبیعت زیبا رسید . چالقفا در بیست کیلومتری جنوب غرب شهر سمیرم واقع شده است.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید