بازار خودرو از جمله بازارهایی است که همواره با تاخیر به نوسانات نرخ ارز پاسخ می‌دهد. با سقوط ارزش ریال پس از گذشت چند روز روند قیمت‌ها در بازار خودرو صعودی شد.

 خودرو باز هم گران شد / تیبا ۲ به ۲۰۵ میلیون تومان رسید

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادنیوز، در روزهای اخیر اکثر خودروهای موجود در بازار افزایش قیمت‌ها را تجربه کردند؛ پراید ۱۱۱ یک میلیون تومان گران شد و مدل ۱۳۱ آن نیز افزایش قیمت مشابهی را تجربه کرد و در این بین مدل‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پراید ۱۵۱ در روزهای اخیر ۲ میلیون تومان گران شدند.

خودروهای پژو نیز در این مدت از افزایش قیمت‌ها در امان نبودند؛ پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان رسید و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در روزهای اخیر ۲۰ میلیون تومان گران شد و مدل‌های مختلف خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز در روزهای اخیر یک میلیون تومان گران شدند.

خودروهای تیبا نیز در روزهای اخیر افزایش قیمت‌ها را تجربه کردند به طوری که تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۲۰۴ میلیون تومان در روزهای گذشته امروز به ۲۰۵ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای دنا نیز در این مدت از نوسانات قیمتی در امان نبودند؛ دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۳۹۰ میلیون تومان در روزهای گذشته امروز به ۳۹۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۴۰۱ میلیون تومان در روزهای گذشته امروز به ۴۰۶ میلیون تومان رسیده است.

جهش نرخ ارز

بازار خودرو از جمله بازارهایی است که همواره با تاخیر به نوسانات نرخ ارز پاسخ می‌دهد؛ در روزهای گذشته نرخ دلار افزایش پیدا کرد  و همسو با سقوط ارزش ریال پس از گذشت چند روز روند قیمت‌ها در بازار خودرو صعودی شد.

با شتاب گرفتن افزایش قیمت دلار اقداماتی از سوی بانک مرکزی برای افزایش عرضه ارز از سوی صادرکننندگان صورت گرفت و نرخ ارز در روز گذشته کاهش پیدا کرد.

با این وجود فعالان بازار می گویند به طور معمول،‌ چنین برخوردهایی با معامله گران تنها در کوتاه مدت،‌ قیمت دلار را تحت تاثیر قرار می دهد و در میان مدت، بار دیگر تقاضا در صورت عدم اصلاح انتظارات به بازار بازخواهد گشت.

فروش از تولید پیشی گرفت

بررسی آمار تولید ایران‌خودرو و سایپا (و پارس‌خودرو به‌عنوان زیر مجموعه سایپا) در دومین ماه از سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که در مجموع بیش از ۷۶ هزار دستگاه تولید داشته‌اند؛ این در حالیست که این خودروسازان با تکمیل بخشی از تولیدهای ماه‌های گذشته خود، بالغ بر ۸۳ هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی کرده‌اند. افزایش تقاضا برای خودروهای سایپا و ایران خودرو نیز دلیل دیگر افزایش قیمت ها در بازار خودرو است.

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در خصوص افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو به خبرآنلاین گفت: هر انسان عاقلی در ایران این را می داند که اگر خودرویی را در ابتدای سال خریداری کند تا انتهای سال قیمت آن حداقل ۴۰ درصد بالا خواهد رفت چراکه بودجه کشور ۴۰ درصد تورم دارد و به هر حال این اتفاق خواهد افتاد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید