یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد که این کشور هیچ ابتکار جدیدی از ایران دریافت نکرده است.

 واشنگتن هیچ ابتکار جدیدی از ایران دریافت نکرده است/ در انتظار پاسخ سازنده‌ای از سوی تهران هستیم
به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، آمریکا به صحبت‌های وزیر خارجه ایران که گفته بود تهران ابتکارهای جدیدی را به واشنگتن ارائه کرده است، واکنش نشان داد.

به گزارش العربیه، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد که این کشور هیچ ابتکار جدیدی از ایران دریافت نکرده است.

پیشتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفته بود که تهران ابتکارهای جدیدی را به آمریکا ارائه کرده است.

مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: از سوی ایران هیچ تماسی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم با این حال پذیرای هرگونه ابتکاری هستیم که اجازه دهد توافقی که در وین بر سر آن گفت‌وگو کردیم را به سرانجام برسانیم و به احیای کامل برجام برگردیم و از موضوعات فرابرجامی عبور کنیم.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سه‌شنبه گفته بود که واشنگتن در انتظار پاسخ سازنده‌ای از سوی ایران است که در آن از درخواست‌های فرابرجامی که هیچ ارتباطی با توافق ایران ندارد صرف نظر شود.

پرایس از اظهارنظر در خصوص ارائه برخی پیشنهادها توسط ایران به واسطه طرف اروپایی برای دولت آمریکا خودداری کرد ولی در عین حال، گفت که واشنگتن مذاکره مستقیم را ترجیح می‌دهد چرا که این امر، تسهیل‌کننده است.

از چند ماه گذشته به دلیل اختلاف ایران و غرب بر سر خروج نام سپاه پاسداران از لیست سیاه مذاکرات احیای برجام در وین متوقف شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید