واحدهایی که نمره اعتبارسنجی آنها در گروه A یا B قرار می‌گیرد، می‌توانند با ارائه چک و سفته با امضای مدیران، از صندوق ضمانت‌نامه تا سقف پنج میلیارد تومان وام دریافت کنند.

شرایط دریافت وام ۵ میلیارد تومانی بدون وثیقه
به گزارش سلام نو، معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، شرایط دریافت تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد تومان را اعلام کرد.
به نقل از دنیای اقتصاد، محمدصادق محمدیاری،معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در خصوص شرایط و ضوابط معرفی واحدهای تولیدی برای دریافت وام تا سقف پنج میلیارد تومان بدون ارائه وثیقه، گفت: انواع وثیقه عبارتند از: ملک، محل اجرای طرح، سپرده بلندمدت، چک، سفته، اوراق مشارکت، سهام و…
از این رو منظور از عدم‌دریافت وثیقه در خصوص وام مذکور این است که واحدهای دارای وضعیت اعتباری مناسب (براساس نمره اعتباری که از صندوق دریافت می‌کنند) نیاز به ارائه وثایق ملکی نخواهند داشت.

وی افزود: واحدهایی که نمره اعتبارسنجی آنها در گروه A یا B قرار می‌گیرد، می‌توانند با ارائه چک و سفته با امضای مدیران، از صندوق ضمانت‌نامه تا سقف پنج میلیارد تومان وام دریافت کنند.

به تعبیر ساده‌تر، نمره اعتباری متقاضیان تعیین‌کننده میزان و نوع وثایقی است که برای دریافت ضمانت‌نامه از آنان اخذ و برای معرفی به‌منظور دریافت وام لحاظ می‌شود.

بر این اساس واحدهایی که در گروهC به بعد قرار می‌گیرند، باید ترکیبی از وثایق مورد پذیرش را برای دریافت ضمانت‌نامه به صندوق ارائه کنند.

معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، درباره نحوه اعتبارسنجی متقاضیان گفت مهم‌ترین شاخص‌ها در اعتبارسنجی، وضعیت بازار و تقاضا برای محصول، دارا بودن صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، رتبه اعتباری دریافتی از موسسه اعتبارسنجی ایرانیان و وضعیت فروش و سود حاصل از آن است.

از طرفی بدهی معوق متقاضی به بانک‌ها نیز در نتیجه اعتبارسنجی تاثیرگذار خواهد بود.

روند دریافت ضمانت‌نامه چیست؟

وی در خصوص فرآیند دریافت ضمانت‌نامه تا سقف پنج میلیارد تومان و معرفی برای دریافت وام مربوطه، تاکید کرد: متقاضیان دریافت ضمانت‌نامه و وام مزبور باید چند نکته مهم را برای ثبت و پیگیری درخواست خود مورد توجه قرار دهند.

ابتدا باید مطابق روال گذشته وارد سامانه صدور الکترونیکی ضمانت‌نامه شده و درخواست خود را در آن ثبت کنند؛ با این تفاوت که در بخش مربوط به بارگذاری مصوبه بانک، تصویر درخواست خود مبنی بر دریافت وام را درج و همه مدارک و مستندات مربوطه را در این سامانه بارگذاری کنند.

محمدیاری ادامه‌ داد: در مرحله بعد، درخواست ثبت‌شده توسط کارشناسان صندوق و نمایندگان استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد، مراحل بعدی آن در صندوق طی می‌شود و در صورت وجود نقص و نیاز به تکمیل مدارک به متقاضی عودت داده می‌شود.

وی افزود: این وام فقط در قالب سرمایه در گردش و خرید ماشین‌آلات جدید برای توسعه فعالیت قابل پرداخت است که به واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری تعلق می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید