ذوالجناح ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و سوخت ترکیبی است و در هر پرتاب تحقیقاتی عملکرد مراحل مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

توضیحات سخنگوی فضایی وزارت دفاع درباره پرتاب‌ آتی ماهواره‌بر «ذوالجناح»

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسینی گفت: سه پرتاب تحقیقاتی برای ماهواره‌بر ذوالجناح برنامه‌ریزی شده که تاکنون یک پرتاب تحقیقاتی انجام شده و دو پرتاب تحقیقاتی دیگر در پیش است.

سیداحمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره پرتاب‌های تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح، اظهار داشت: سه پرتاب تحقیقاتی برای ماهواره بر ذوالجناح برنامه ریزی شده که تاکنون یک پرتاب تحقیقاتی انجام شده و دو پرتاب تحقیقاتی دیگر در پیش است.

وی افزود: ذوالجناح ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و سوخت ترکیبی است و در هر پرتاب تحقیقاتی عملکرد مراحل مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

حسینی تاکید کرد: با تثبیت فناوری و اطمینان از عملکرد صحیح ماهواره‌بر، ذوالجناح قادر به تزریق محموله‌هایی تا وزن ۲۲۰ کیلوگرم درمدار ۵۰۰ کیلومتری خواهد بود.

ذوالجناح ماهواره‌بر سوخت ترکیبی سه مرحله‌ای ایرانی با ۵۲ تن وزن و ۲۵.۵ متر طول است که توسط متخصصان وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است و نخستین ماهواره‌بر بومی کشورمان است که از موتور مرحله اول سوخت جامد برخورداراست.

مجموع نیروی رانشی که توسط موتورهای سوخت جامد ذوالجناح با قطر ۱.۵ متر ایجاد می‌شود ۷۴ تن است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید