امیر عبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از میز مذاکره فرار نکرده و معتقدیم مذاکره و دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به نقطه پایانی توافق است.

 بسته سیاسی و ابتکار جدید ایران روی میز مذاکرات وین

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، در حالی که این روزها با تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و اقدامات واکنشی ایران به این قطعنامه، تنش در مذاکرات هسته ای به اوج خودش در یک سال گذشته رسیده، روز گذشته حسین امیرعبداللهیان جزئیات بیشتری را از بسته پیشنهادی ابتکارات مذاکراتی ایران که هفته قبل در هند اعلام کرده بود، ارائه کرد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما یک بسته سیاسی و ابتکار جدیدی را روی میز قرار دادیم، طرف آمریکایی این ابتکار را پذیرفت اما بر تصویب قطعنامه هم تأکید داشت. در نتیجه جمهوری اسلامی ایران هم با افزایش فعالیت‌های هسته‌ای خود در حوزه‌هایی که از طریق سازمان انرژی اتمی اعلام، اجرایی و عملی و به صورت رسمی هم قبل از صدور قطعنامه به دبیرخانه آژانس اطلاع داده شد، این اقدامات را انجام دادیم.

امیر عبداللهیان که درنشست خبری مشترک با همتای پاکستانی خود سخن می گفت، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از میز مذاکره فرار نکرده و معتقدیم مذاکره و دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به نقطه پایانی توافق است، خاطرنشان کرد: ما در مذاکراتی که همکارم آقای باقری با آقای انریکه مورا و کشورهای 1+4در وین داشتند و همچنین تبادل پیام‌هایی که در این مدت بین ایران و آمریکا انجام شد، اثبات کردیم که اهل گفت‌وگو، منطق و رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار هستیم.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر و درپنج شنبه گذشته به رغم استمرار تبادل پیام‌های غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن و با وجود پیشرفت‌هایی که در مسیر این گفت‌وگوها داشتیم ولی به یک باره طرف آمریکایی برای اعمال فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران و البته اخذ امتیاز بیشتر در مذاکره غیرمستقیم، قطعنامه‌ای را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه داد و با این که طرف آمریکایی به ما اعلام کرد که این قطعنامه خالی از محتواست ولی نفس قطعنامه باعث شد که ما طرف آمریکایی را از این کار بر حذر کنیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان تصریح کرد: اکنون نیز درکنار قطعنامه، اقدامات بیشتر هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران قرار دارد اما ما از گفت‌وگو و مذاکره فرار نخواهیم کرد و دراین مسیر، ارتباطات ما درعرصه‌های دیپلماتیک ،برقرار و پیام‌های ما از طریق آقایان مورا مذاکره کننده اتحادیه اروپا و بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حال تبادل است. جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار از منطق دیپلماسی و منطق مذاکراتی فاصله نخواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید