وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تشریح نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نشست هیأت دولت از افزایش ۵۷ درصدی حقوق ۷۰ درصد این قشر خبر داد.

زمان دقیق واریز دومین یارانه معیشتی خرداد اعلام شد | سورپرایز ویژه دولت برای بازنشستگان

به گزارش سلام نو، حجت‌الله عبدالملکی در تشریح جزئیات مصوبه هیأت دولت در مورد نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: قدرت خرید ۷۰ درصد کارگران حداقلی بگیر بعد از گذشت ۲۳ سال بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کرده است. وی ادامه داد: افرادی که ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند میزان ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت که هماهنگ است با میزان افزایشی که در سایر صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی داشتیم.

برنامه‌ریزی برای دریافت کلیه مطالبات تأمین اجتماعی از دولت

عبدالملکی در مورد بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک مطالبه بزرگی از دولت دارد و سازمان حسابرسی به طور ویژه در حال محاسبه این میزان است، چراکه برآوردها متفاوت و ناشی از تجمع مطالبات ده ساله است ضمن اینکه دولت نیز عزم خود را جزم کرده است که به مرور این بدهی‌ها را تأدیه کند و امسال مجلس هم در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان برای این بخش تعیین کرده است که دولت خود را مکلف به پرداخت آن می‌داند. بنابراین امیدواریم بعد از تعیین دقیق این مطالبات در یک برنامه زمان‌بندی شده بتوانیم کل مطالبات را دریافت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سهم بانک رفاه افزود: در این زمینه رفت و برگشت‌هایی با بانک مرکزی داشتند اما در شرایط کنونی اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارم.

بازنشستگان تأمین اجتماعی بسته‌های ویژه دریافت می‌کنند

همچنین «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: با توجه به دستور رئیس‌جمهور محترم نسبت به دغدغه برخی از بازنشستگان عزیز تأمین اجتماعی، مقرر شد بسته‌های ویژه در قالب‌های مختلف که جزئیات آن به اطلاع می‌رسد برای آنها در نظر گرفته شود؛ معیشت بازنشستگان بویژه عزیزانی که دریافتی آنها حداقل است از اولویت‌های ‫دولت مردمی است.

کالابرگ کی پرداخت می شود؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک با بیان اینکه تا زمانی که گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، تصمیم جدیدی نخواهیم گرفت، گفت: امیدواریم در تیرماه این گزارش به دولت ارسال شود و سپس در ستاد اقتصادی دولت تصمیم خواهیم گرفت برای ماه‌های بعد به چه ترتیبی عمل کنیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید