هنگامی که تصمیم به سفر رفتن می کنید، یکی از مسائلی که اهمیت زیادی پیدا می کند رزرو اقامتگاه است.

بوم گردی ارزان و با قیمت مناسب، طعم خوش سفر با اقامتگاه های جاباما

در گذشته لازم بود برای رزرو اقامتگاه ابتدا سفر می کردید و پس از رسیدن به مقصد، به دنبال رزرو محلی برای اقامت می گشتید. اما در حال حاضر با رشد تکنولوژی دیگر نیازی به این کار نیست و پیش از سفر هم می توانید محل اقامت خود را رزرو کنید. در واقع پیش از آن که بخواهید شروع به سفر کنید، می توانید با اجاره اقامتگاه بوم گردی یا انواع دیگر آن، اقامتگاه مناسب خود را رزرو کنید و سپس حرکت کنید. اما بوم گردی چیست و یک بوم گردی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم.

بوم گردی چیست؟

بوم گردی یکی از مفاهیم مهم در صنعت گردشگری است که از واژه Eco Tourism گرفته شده است؛ اکو به معنای طبیعت و توریسم به معنای گردش است. در ایران به دلیل آن که بیشتر مناطق بومی آن را طبیعت تشکیل می دهد، این واژه به بوم گردی تبدیل شده است. یکی از مهم ترین اهداف بوم‌گردی علاوه بر تفریح و گردش، این است که طبیعت و محیط زیست حفظ شود. همچنین با توجه به این که تا چند سال قبل اهالی روستاها به دلایل مختلف به شهر مهاجرت می کردند، امروزه با رونق گردشگری و بوم گردی ها، از این اتفاق تا حد زیادی جلوگیری شده است. چرا که بوم گردی می تواند به زندگی مردم محلی کمک بسیار زیادی کند.

امروزه بوم گردی ها در هر شهر و روستایی وجود دارند اما در شهرهای تاریخی و پرطرفدار ایران، بوم گردی ها جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده اند! چرا که مسافران و گردشگران این شهرها، بسیار زیاد هستند و بوم گردی ها توانسته اند تا حدودی نظر چنین افرادی را جلب کنند. حتی  می توانید یکی از بهترین بوم گردی‌های منطقه زندگی خود را پیدا کنید و برای یک روز، از شهر خود دور شوید. مثلاً ممکن است شما در شهر اصفهان زندگی کنید و بخواهید برای چند ساعت از شهر دور باشید! در این صورت می توانید با اجاره بوم گردی اصفهان یک روز عالی را برای خود رقم بزنید.

ویژگی های یک بوم گردی مناسب کدام هستند؟

اکنون که با مفهوم بوم گردی آشنا شدید، ممکن است بخواهید یک روز را در بوم گردی بگذرانید! اما برای آن که بتوانید یک بوم گردی عالی را انتخاب کنید، باید با ویژگی های یک بوم گردی مناسب آشنا شوید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی ۶ مورد از مهم ترین ویژگی های یک بوم گردی مناسب بپردازیم تا انتخاب درستی داشته باشید:

لنگربوم گردی ارزان و با قیمت مناسب، طعم خوش سفر با اقامتگاه های جاباما

·        دور از شهر و نزدیک به جاذبه های طبیعی هستند!

اولین ویژگی یک بوم‌گردی مناسب این است که دور از شهر و نزدیک به جاذبه های طبیعی است! اگر به بوم گردی ها دقت کنید، اکثر آن ها در فضایی خارج از شهر احداث شده اند. مثلاً ممکن است بوم گردی موردنظر شما در یک روستا یا باغ های نزدیک یک روستا باشند. دلیل آن هم این است که برای مدت کوتاهی هم که شده، از آلودگی های هوا و صوتی شهر دور باشید. گاهی اوقات هم ممکن است جاذبه های تفریحی و طبیعی دیگری در آن منطقه وجود داشته باشند. در این صورت شب را در بوم گردی استراحت و تفریح می کنید و صبح، به سراغ آن جاذبه تفریحی و طبیعی می روید.

·        میزبان های خوش رفتار و مهمان نواز دارند!

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک بوم گردی مناسب دارد، این است که میزبان و مدیریت آن مهمان نواز است. در واقع اگر میزبان یک بوم گردی رفتار درستی نداشته باشد، ممکن است آن سفر به شما خوش نگذرد. میزبان هم در نزدیکی شما زندگی می کند و اگر چیزی نیاز داشته باشید، شما را راهنمایی می کند. در بسیاری از بوم گردی ها غذای سنتی تدارک دیده می شود و شما می توانید به جای غذاهایی که همیشه در حال میل کردن آن هستید، غذاهای محلی آن منطقه را هم تجربه کنید. به عنوان مثال در بوم گردی های قشم معمولاً ماهی کبابی و قلیه ماهی توسط مادرهای جنوبی سرو می شود و می توانید یک تجربه بی نظیر از غذاهای محلی آن ها داشته باشید.

·        بافت محلی و حس خانه های روستایی حفظ شده است!

بوم گردی ها معمولاً خانه های قدیمی با بافت سنتی هستند! مثلاً ممکن است شما در خانه ای اقامت داشته باشید که از چوب و سنگ های قدیمی تشکیل شده باشد و با فضای مدرن شهری کاملاً متفاوت است. همچنین وسایلی که داخل اتاق یا خانه بوم گردی قرار دارد، وسایل سنتی و محلی هستند. در این صورت شما دیگر حس غریبه بودن نمی کنید و می توانید نهایت لذت را از آن ببرید.

·        رنگ و بوی تاریخ می دهند!

در بسیاری از شهرها کاروان سرا ها به بوم گردی تبدیل شده اند و توانسته بافت محلی و حس خانه های قدیمی را حفظ کند! دیدن کاروانسرا و خانه های قدیمی هم صفای خودش را دارد و به همین دلیل سفر کوتاه به بوم گردی ها می تواند بسیار لذت بخش و دلچسب باشد. حتی بسیاری از بوم گردی ها معماری داخل خانه هایشان، معماری قدیمی و تاریخی است که تجربه بسیار دل نشینی برای شما خواهد بود.

·        ارزان هستند!

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های بوم گردی این است که نسبت به سایر اقامتگاه ها ارزان هستند! دلیل آن هم امکانات کمتر و غیر مدرن آن نسبت به هتل است؛ در واقع در بوم گردی ها ممکن است رونق زیادی وجود نداشته باشد، اما قطعاً صفای بیشتری نسبت به هتل دارد. بوم گردی ها برای افرادی که می خواهند سفر اقتصادی اما جذابی داشته باشند، بسیار مناسب است.

·        هیچ آسیب و ضرری برای محیط زیست ندارند!

بافت خانه های ساخته شده در بوم گردی ها معمولاً از وسایل محلی است! گاهی اوقات هیچ خبری از در و پنجره های مدرن نیست؛ بلکه در و پنجره ها با کمک چوب درختان همان منطقه ساخته می شوند. همین مسئله باعث شده تا بوم گردی هیچ آسیبی برای محیط زیست نداشته باشد.

چگونه یک بوم گردی مناسب اجاره کنیم؟

اگر تصمیم گرفته اید بوم گردی اجاره کنید، باید از طریق پلتفرم جاباما اقدام کنید. در جاباما انواع بوم گردی ها در شهرهای مختلف وجود دارد! مثلاً شما می توانید با جستجوی بوم گردی شیراز در جاباما، بهترین بوم گردی های این شهر را پیدا کنید. در صفحه مربوط به هر بوم گردی در این سایت، اطلاعات و تصاویر مربوط به آن وجود دارد و شما می توانید بر اساس سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. در این سایت بوم گردی های ارزان و قیمت مناسب در اختیار شما قرار دارد و می توانید رزرو کنید.

لنگربوم گردی ارزان و با قیمت مناسب، طعم خوش سفر با اقامتگاه های جاباما

یکی دیگر از مهم ترین مزایای سایت جاباما این است که شما می توانید اقامت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید! در واقع دیگر نیازی به رزرو حضوری یا تلفنی نیست؛ هر اقامتگاهی که رزرو می کنید، هماهنگی به صورت خودکار انجام می‌شود و کافی است در همان روز مشخص به بوم گردی مراجعه کنید. اگر هم مشکلی پیش بیاید، تیم پشتیبانی جاباما در کنار شما است تا مشکل را به صورت کامل رفع کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید