این قلعه دارای بافتی زیبا و معماری جالب توجه است که شامل خانه‌ های مردم عادی و خوانین قلعه، مسجد و حمام و محل نگهداری دام به همراه چهار برج نسبتاً سالم و سردری زیبا می باشد.

قلعه جنت آباد مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، قلعه جنت آباد از آثار بکر و دست نخوره شهرستان بهاباد است و در گذشته به عنوان دژی محکم مورد استفاده قرار گرفته است. این قلعه از دوران زندیه به یادگار مانده و دارای بافتی زیبا و معماری جالب توجه است. این مکان تاریخی در تیر ماه سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلعه جنت آباد مقصدی مناسب برای گردشگری

قلعه جنت آباد از آثار تاریخی شهرستان بهاباد بازمانده از دوره زندیه است که چشم هر بیننده‌ ای را به خود جلب می ‌کند. با گذشت صد ها سال هنوز حصار و چهار برج دیده‌ بانی و نگهبانی این قلعه سالم مانده و علاقه ‌مندان به آثار تاریخی می‌ توانند از آن دیدن کنند. در قلعه جنت ‌آباد نمازخانه‌ هایی با سر صفه زیبا و اتاق‌ ها و راهرو هایی به سبک معماری زندیه بنا شده‌ اند که همچنان برای علاقه ‌مندان به تاریخ چشم‌ نواز هستند.

بنای تمام خشتی قلعه جنت‌ آباد به شکل مربع ساخته شده که طول هر ضلع آن پانصد متر است و اثری بزرگ و بی ‌بدیل بشمار می ‌آید. این قلعه دارای بافتی زیبا و معماری جالب توجه است که شامل خانه‌ های مردم عادی و خوانین قلعه، مسجد و حمام و محل نگهداری دام به همراه چهار برج نسبتاً سالم و سردری زیبا می باشد. سیستم دفاعی برج به گونه ‌ای است که دو برج آن دارای سنگ انداز و دو برج دیگر فقط دارای روزنه برای تیراندازی است. گفته می ‌شود که این قلعه پس از قلعه بهاباد، بزرگترین قلعه در منطقه به شمار می رود.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3043/janatabad-castle-1.jpg

موقعیت مکانی

این قلعه در حوالی روستای احمد آباد،‌ مرکز دهستان جلگه در دوازده کیلومتری بهاباد واقع شده است.

قلعه جنت آباد مقصدی مناسب برای گردشگری

جاذبه‌های گردشگری بهاباد

حدیله، مقبره ملا عبدالله بهابادی، آب انبار حاج مهدی، بقعه شیخ ضیا الدین، برج قلعه، خندق بهاباد، کوچه آشتی کنان، ساباط قلعه، بقعه شیخ محمد و...

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید