۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 55365365

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اوکراین از سال ۲۰۱۴ تاکنون با میزان اعتباراتی که از غربی ها دریافت کرده به قدری به آنها وابسته شده که عملا به مستعمره «آنگلوساکسون» ها تبدیل شده است.

مسکو: کی یف مستعمره غرب شده است

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوکراین به مستعمره غرب تبدیل شده است.

زاخارووا در این رابطه و با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت که اعتبارات دائمی به اوکراین از سوی غربی‌ها نه تنها اوکراین را به غرب وابسته کرد، بلکه آن را به معنی واقعی کلمه به یک مستعمره تبدیل کرد.

به گفته زاخارووا، از سال ۲۰۱۴ تا کنون، اوکراین به طور فعال و مستقیم در حال فروخته شدن به سرمایه‌های غربی بوده است.

وی گفت: از لحظه کودتا در کی یف در فوریه ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۲۱، حدود ۷۰.۵ میلیارد دلار به این کشور ارائه شد که ۱۸.۹ میلیارد دلار آن از طریق صندوق بین المللی پول (IMF)، ۹ میلیارد دلار از طریق بانک جهانی، ۲ میلیارد دلار از طریق بانک اروپایی بازسازی و توسعه بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، اعطای وام به اوکراین توسط کشورهای غربی و مؤسسات پولی بین المللی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و تنها بر اساس گزارش بانک ملی اوکراین، حجم تأمین مالی اوکراین توسط غرب از فوریه تا مه ۲۰۲۲ از ۱۵ میلیارد دلار فراتر رفته است.

زاخارووا در پایان با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ اوکراین در نظر دارد که نهادی ویژه ایجاد کند تا به استعمار زدایی این کشور بپردازد، گفت: این مسئله گامی بسیار صحیح است. حیف است که دیر شده و بی فایده است. مستعمره کی یف در کلانشهر آنگلوساکسون موقعیت سابق خود را به دست نخواهد آورد.

گفتنی است که فقط آمریکا به تنهایی اخیراً مبلغ ۴۰ میلیارد دلار ارسال کمک‌های نظامی و… به اوکراین را تصویب کرده است.

جدای از این آمار کمک‌های مالی سازمان‌های مذکور، کشورهای غربی از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، مقادیر متنابهی تسلیحات به ارزش میلیاردها دلار به این کشور ارسال کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید