الهه علیخانی؛ بلاگر سفر و گردشگریه، اون سفر کردن رو دوست داره، با سبک و سیاق کوله‌گردی نقاط مختلف ایران رو می‌بینه و مقصدهای متفاوتی رو برای گشت‌وگرد انتخاب می‌کنه. الهه در مقطع کارشناسی ارشد، بیوتکنولوژی پزشکی خونده و از دوره دانشجویی کار می‌کرده و بعد از مدتی که کارمند بوده تصمیم می‌گیره تغییر مسیر بده و به علاقه‌اش یعنی سفر بپردازه و در حال حاضر با تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره دادن کسب درآمد می‌کنه. اون در سفری به سرزمین دیدنی‌های متنوع، از کوهدشت زیبا دیدن و از تنگه رویایی شیرز بازدید می‌کنه. با ما همراه باشید تا از تجربه الهه در تنگه شیرز واقع در استان لرستان بیشتر بدونیم.

روایت الهه علیخانی از جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان

سلام نو – سرویس گردشگری: الهه از نحوه رسیدن به یکی از جاذبه‌های درجه یک لرستان می‌گه: "یکی از بی نظیرترین و جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان که در چند سال اخیر مورد توجه گردشگرها قرار گرفته تنگه شیرز هست که در منطقه‌ی کوهدشت قرار داره. اگر ماشین ندارین از خرم اباد باید برین کوهدشت و از اونجا سوار سواری بشید و مستقیم تا شیرز برین. مسیر جادش خیلی خوب نیست ولی با ماشین شخصی هم می‌تونین برین. مسیر تنگه از کوهدشت محل اتصال سه استان ایلام، کرمانشاه و لرستان هست. اولین چیزی که در تنگه به چشم می‌خوره مناره سنگی معروف هست با ارتفاع ۸۰‌ متر و جوی آب معروفی که می‌ریزه به حوض‌های پرورش ماهی."

روایت الهه علیخانی از جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان

اون توصیه می‌کنه برای پیمایش در این تنگه از یک راهنمای محلی کمک گرفته بشه: "مسیر پیمایش تنگه بی‌نظیره و راه‌های زیادی داره و حتما باید با کسی برید که راه رو بلده تا باز بهترین مسیر رو برین و برگردین. یکی از بی نظیرترین قسمت‌های تنگه، غاری در انتهای مسیر دره هست که مردم محلی آن را پل خدا می‌گن. از داخل پل رد بشین می‌رسین به اون طرف ولی برای برگشت دوباره باید از پل برگردین. آب داخل پل خیلی سرده و کف آب سنگ‌های تیز خیلی زیاد داره، حتما با صندل از داخل آب رد بشین. بچه‌ها حتما این‌جا رو باید با لیدر برین چون مسیرهاش طوریه که واقعا یکی باید بلد باشه."

روایت الهه علیخانی از جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوه پیما IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    جهانگرد دوست داشتنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید