بورس امروز افزایش کمتر از یک درصدی داشت. به گفته کارشناسان تالار شیشه‌ای فردا روند متعادلی به خود می‌گیرد.

پیش‌بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱/ بازار صعودی می‌ماند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس روز گذشته رشد دو هزار و ۹۱۶ واحدی داشت و در نهایت یک میلیون و ۵۷۴ هزار واحدی رسید.

نمادهای وبملت، حکشتی و شستا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند. توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به میدکو، شفنح و فخوز معطوف بود.

بورس تهران امروز برخلاف روز گذشته که رشدی حدود ۳درصدی را به ثبت رسانده بود نتوانست انتظار سهامداران را برآورده کند. کارشناسان اعتقاد دارند جهش روز گذشته شاخص طبیعی نبوده و تکرار دوباره روند دیروز بسیار بعید است.

کارشناسان عقیده دارند که بورس فردا روند جدیدی را نسبت به روزهای اخیر تجربه می‌کند. شاخص کل نمی‌تواند صعودی یا نزولی عمیقی را داشته باشد.

چه عواملی روی بورس تاثیر دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: گروه‌های دلاری این بار ناجی بورس شدند و برای فردا بازار را متعادل ارزیابی می‌کنم.

رئیسی توضیح می‌دهد: در شرایطی به مصاف آخرین روز کاری هفته می‌رویم که تحولات ارزی کشور محرکی برای تغییر روند بازار در شرایطی است که سایر بازارها (خودرو ، مسکن ، طلا) با دلار بیشتر از بازار آزاد معامله می‌شوند و انتظارات تورمی حرکت آن ها را تسریع کرده است.

وی ادامه می‌دهد: این در شرایطی است که در نمودار سکه امامی با حباب بالای یک میلیون تومان واگرایی منفی دیده می‌شود. پس از اقدام بانک مرکزی و صدور مجوز خرید توافقی ارز از صادرکنندگان راه اصلاح در پیش گرفتند البته که به معنی ریزش نخواهد بود.

رئیسی می‌گوید: گروه هایی متاثر همچون پترو پالایشی‌ها و معدنی‌ها در کنار سیمانی که افزایش نرخ داشته می‌تواند شاخص را که البته در نزول‌ها زیان سنگین وارد می‌کند. در صعود ها سود قطره چکانی کمک کنند تا از مقاومت ۱۶۰۰ عبور کند.

 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید