وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌گوید که اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنگرود برای سرود «سلام فرمانده» دو میلیون تومان هزینه کرد که باعث جهانی شدن آن شد.»

برای «سلام فرمانده»  ۲ میلیون خرج کردند و جهانی شد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌گوید که «برای انجام کارهای ماندگار نیازی به بودجه نیست. اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنگرود برای سرود «سلام فرمانده» دو میلیون تومان هزینه کرد که باعث جهانی شدن آن شد.»

چهارمین نشست سراسری افق تحول با محوریت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان و مدیران کل استانی و ستادی صبح سه‌شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی تئاتر وزارتخانه برگزار شد.

ضرغامی در ابتدای این نشست با خیرمقدم به حاضران، بیان کرد: هدف از برگزاری دوره‌ای این جلسات این است که تمام مدیران و بازیگران اصلی وزارتخانه در تمام بخش‌ها در جریان راهبردهای اصلی، شیوه‌های اجرا و ادغام ‌وزارتخانه قرار بگیرند.

او ماموریت‌های وزارتخانه را ملی، حساس و تاریخی دانست و افزود: شعار هفته صنایع‌دستی امسال ما به خوبی انتخاب شده است. تقاضا دارم در تمام جلسات، صحبت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها این چهار واژه راهبردی را در نظر بگیرید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: اشکالاتی اساسی در صنایع‌دستی داریم که موجب شده این حوزه رونق نگیرد. بخش بزرگی از هنرمندان صنایع‌دستی جزو فرودستان اقتصادی هستند و زندگی سختی را می‌گذرانند. این مشکلات باید رفع شود تا صنایع‌دستی رونق بگیرد و در نتیجه مسئله آموزش، بیمه و … رفع می‌شود.

او گفت: از ۴۶۰ رشته صنایع‌دستی که در دنیا وجود دارد، ما در ۲۹۹ رشته صنایع‌دستی فعال هستیم. بخشی از این صنایع‌دستی ویژه ایران است. ما جزو سرآمدهای صنایع‌دستی در دنیا هستیم و می‌توان گفت اولین کشور دنیا به لحاظ تنوع هستیم. از ۲۹۹ رشته، اعطای مجوزهای ۲۶۶ رشته را ثبت‌محور اعلام کردیم و در اختیار استان‌ها قرار دادیم. در جلسه تفویض اختیار وزارتخانه ما در این حوزه در دولت پیشگام بودیم.

ضرغامی ادامه داد: در رسانه‌ها به اشتباه موضوعاتی مطرح شد که صنایع‌دستی در حوزه ثبت‌محور کردن مجوزها عقب است. یک بخش آن مشکل وزارت اقتصاد بود که سامانه‌های دیجیتال آن فعال نبود و فرصت دوماهه گرفتند که رو به اتمام است اما هنوز برطرف نشده است. آقای رئیسی به وزیر اقتصاد تذکر دادند تا با کمک وزیر ارتباطات این مشکل را برطرف کنند. یک بخش دیگر هم به برخی از رشته‌های صنایع‌دستی برمی‌گردد که باید استانداردهای خاصی را برای ثبت مجوز رعایت می‌کردند. ما در این حوزه سخت‌گیری کردیم تا ایمنی مردم حفظ شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: معتقدم ۲۶۶ رشته ثبت‌محور است و مردم نیازی به پشت در ماندن برای صدور مجوز ندارند. الان نیازی نیست کسی مجوز بگیرد. هر کسی مغازه و فروشگاهی دارد، می‌تواند صنایع‌دستی را بفروشد یا نمایشگاه برگزار کند. البته این مسئله اشکالاتی هم دارد، اما بهینه است که ما این کار را راه بیندازیم، چون نفعش بیشتر است و باعث رونق فروش صنایع‌دستی می‌شود. البته نظارت وسیعی در تولید و فروش داریم، مدیران کل استان‌ها هم نقش کلیدی در این رابطه دارند.

ضرغامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین ‌تکلیف اداری و مدیریتی صرف نیست؛ بلکه یک تکلیف انقلابی است. باید نسبت به حوزه ماموریتی خود جهاد تبیین داشته باشید که این موضوع در دو بخش مربوط به مردم و خواص است. بخش اول مربوط به مردم‌ و افکار عمومی است که باید گزارش دهید و به آن‌ها آموزش دهید تا توجیه شوند. بخش دیگر مربوط به خواص است. برخی خواص نسبت به برخی ماموریت‌های ما آگاه نیستند و نسبت به برخی محدودیت‌ها بی‌اطلاع هستند که باید نسبت به این محدودیت‌ها آگاه‌ شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید