وزیر جنگ اسرائیل با اشاره به تلاش این رژیم برای توسعه روابط با برخی کشورهای منطقه، خواستار تشکیل ائتلافی منطقه‌ای علیه ایران به رهبری آمریکا شد.

 اسرائیل خواستار تشکیل ائتلاف ضدایرانی به رهبری آمریکا شد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، در جریان مراسم اعطای جایزه موسوم به «امنیت اسرائیل» برای سال ۲۰۲۲ خواستار تشکیل ائتلافی ضدایرانی به رهبری آمریکا شد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «الهدهد»، گانتز در این مراسم اظهار داشت: «شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم، عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم.»

خبرگزاری «رویترز» نیز با پوشش بخش دیگری از اظهارات گانتز به نقل از او گزارش داد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این مراسم خواستار تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران به رهبری آمریکا شده است که کشورهای عربی همسو با واشنگتن را نیز دربر می‌گیرد.

از طرف دیگر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: «در این روزها، دشمنان ما تسلیم نمی‌شوند و امنیت ما را در داخل و خارج تهدید می‌کنند. ما با چالش‌های امنیتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم که برخی از آن‌ها شناخته شده هستند و برخی دیگر برای مردم ناشناخته است.»

هرتزوگ در ادامه ادعا کرد: «اسرائیل و سرویس‌های امنیتی آن همچنان با قاطعیت در برابر هر گونه تهدید و هر دشمنی خواهند ایستاد و بازوهای اسرائیل برای محافظت از شهرک‌نشینان به هر آنجایی که لازم است، خواهد رسید.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که روزنامه عبری «هاآرتص» نیز اخیرا از تلاش دولت آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور برای ایجاد نظامی دفاعی در برابر ایران خبر داد.

 هاآرتص گزارش داده بود که در تماس‌های اخیر میان مقامات واشنگتن و تل‌آویو بر لزوم تحکیم روابط تل‌آویو با امارات و چه‌بسا عربستان سعودی تأکید شده است و یکی از اصلی‌ترین نگرش‌ها در این راستا تشکیل یک سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای برای مواجهه با موشک‌های بالستیک، کروز و پرنده‌های بدون سرنشین (پهپادهای) ایران بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید