این پارک که در خیابان ساحلی میاندوآب واقع شده است از تفرجگاه های اصلی شهر است. یک پارک زیبا با مسیرهای سنگ فرش و درختکاری شده که در روزهای تعطیل مملو از حضور میاندوآبی هاست.

پارک ساحلی آتا پارکی در کرانه زرینه‌رود

به گزارش سلام نو، پارک ساحلی آتا از مراکز تفریحی شهر میاندوآب به‌ شمار می ‌رود و در ساحل زرینه رود قرار دارد. این پارک مقصدی ایده ‌آل برای سرگرمی و گردش در محدوده شهری است. همچنین با برخورداری از محیطی سالم، فضای بازی کودکان و شهربازی، در شب ‌های تابستان میزبان بسیاری از خانواده‌ ها می باشد.

پارک ساحلی آتا پارکی در کرانه زرینه‌رود

میاندوآب یا قوشاچای یکی از شهرهای حاصلخیز و جلگه ای آذربایجان غربی است که به داشتن آب وهوایی معتدل و بسیار مطلوب در طول تاریخ شهره بوده است، آنچنان که پایتخت زمستانی ایلخانیان نیز بوده است. میاندوآب همانطور که از نامش پیداست میان دو جریان آب قرار گرفته است. زرینه رود و سیمینه رود دو رودخانه پربرکتی هستند که میاندوآب را در برگرفته اند و در کنار لیلان چای میاندوآب را به بهشتی یکسره سرسبز مبدل کرده اند.

عبور زرینه رود از قلب شهر میاندوآب به خودی خود جذاب است اما اگر به دنبال یک مرکز تفریحی ساحلی در داخل شهر میاندوآب هستید حتما سری به پارک ساحلی آتا در همسایگی زرینه رود بزنید. این پارک که در خیابان ساحلی میاندوآب واقع شده است از تفرجگاه های اصلی شهر است. یک پارک زیبا با مسیرهای سنگ فرش و درختکاری شده که در روزهای تعطیل مملو از حضور میاندوآبی هاست. آتا در زبان شیرین ترکی به معنای پدر است، میاندوآبی ها یک پارک دیگر با نام آنا نیز دارند که به معنای مادر است. پارک ساحلی آنا نیز بر کرانه زرینه رود واقع شده است.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3048/ata-park.jpg

امکانات

آلاچیق های متعدد، سفره خانه سنتی، کافه و مراکز بازی از امکانات این پارک ساحلی زیباست.

موقعیت مکانی

این پارک حد فاصل بین پل شهید عطایی تا پل قدیم در حاشیه رودخانه زرینه رود در خیابان ساحلی واقع شده است.

پارک ساحلی آتا پارکی در کرانه زرینه‌رود


جاذبه‌های گردشگری منطقه

بهشت جواهرده در بین روستای چوق قورآباد و پارک ساحلی میاندوآب قرار گرفته است و یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری شهر میاندوآب به شمار میرود. مهمترین قسمت جواهرده در کنار زرینه رود قرار گرفته است. جواهرده میاندوآب شامل چندین قسمت است. در داخل شهر نیز همچنین می توانید از موزه میاندوآب دیدن کنید.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید