۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 55365281

در کلینیک دندانپزشکی دکتر حمیدرضا کیانی خدمات ارتودنسی و لمینت دندان در اصفهان و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی با بهترین قیمت ارائه می‌شود

ارتودنسی دندان در اصفهان

ارتودنسی دندان درمانی طولانی مدت است که بیشتر از جنبه زیبایی جنبه درمانی دارد و در صورت عدم درمان به موقع بیمار می تواند مشکلات جدی را برای او به همراه داشته باشد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد و به دلیل وجود ناهنجاری های فراوان در دندان ها و فک ها، ترمیم لبخند با تشخیص پزشک برنامه ریزی می شود. از دیگر خدمات دندانپزشکی که لبخند شما را زیباتر میکند کامپوزیت دندان و لمینت دندان است که بهترین دکتر لمینت دندان در اصفهان در کلینیک دندانپزشکی دکتر حمیدرضا کیانی خدمات دندانپزشکی زیبایی را با تخصص و کیفیت بالا ارائه میدهد.

نام ارتودنسی چندین سال است که رواج داشته است، اما تاریخچه ارتودنسی به قرن های قبل باز می گردد. سالهاست که داشتن دندان های سالم و منظم یکی از عناصر زیبایی صورت بوده است. در قرون گذشته زیبایی فک و دندان ها به قدری اهمیت داشته که برخی از افرادی که به این مشکل مبتلا بودند، با استفاده از نخ و اجسام فلزی به دنبال صاف کردن و حرکت دادن دندان های خود بودند. بعد ها تخصص ارتودنسی با شکل و شمایل خاص تری وارد عرصه دندانپزشکی شد و امروزه این علم به بیمارانی که از بد شکلی دندان و فک رنج می برند کمک می کند.

در این مقاله می خواهیم در رابطه با ارتودنسی دندان مطالبی ارائه دهیم.

انواع ارتودنسی دندان

 ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع بد شکلی دندان و با توجه به نیاز بیمار و تشخیص متخصص ارتودنسی، نوع مناسب آن انتخاب می شود.

انواع ارتودنسی دندان عبارتند از:

  1. ارتودنسی ثابت
  2. ارتودنسی متحرک
  3. ارتودنسی پنهان
  4. ارتودنسی دیمون
  5. ارتودنسی فانکشنال
  6. ارتودنسی لینگوال

روش های درمانی در ارتودنسی می تواند از نظر روش درمان، مدت زمان درمان و ابزار مورد استفاده متفاوت باشد. مثلا برای ارتودنسی ثابت از بریس ها و سیم های ثابت استفاده می شود و دوره درمان طولانی است اما فشار روی دندان ها بسیار بیشتر از درمان ارتودنسی متحرک است.

پزشک متخصص ارتودنسی دندان در اصفهان بعد از معاینه بهترین نوع ارتودنسی را برای شما انتخاب خواهد کرد.

بهترین سن برای ارتودنسی

بهتر است ارتودنسی نیز مانند سایر درمان ها به صورت پیشگیرانه انجام شود. بنابراین بهترین زمان مراجعه به متخصص ارتودنسی در دوران کودکی و قبل از بلوغ برای جلوگیری از ایجاد بد شکلی ها است زیرا در این مرحله روند جابجایی دندان ها سریعتر انجام می شود. در حالت کلی سن بین ۱۲ تا ۱۵ سالگی بهترین سن برای انجام ارتودنسی است.

ارتودنسی دندان در اصفهان

هزینه ارتودنسی

در کلینیک دندانپزشکی دکتر حمیدرضا کیانی خدمات ارتودنسی و لمینت دندان در اصفهان و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی با بهترین قیمت ارائه می‌شود

بسته به نوع درمان، ابزار مورد استفاده، مدت درمان، شدت ناهنجاری های فک و دندان، تجربه دندانپزشک و متخصص ارتودنسی، تعاریف و هزینه های ارتودنسی ممکن است متفاوت باشد. اما همیشه مراقب باشید، بهترین متخصص ارتودنسی را برای درمان های اصلی مربوط به دهان و دندان انتخاب کنید که تجربه لازم در این زمینه را داشته باشد تا بتوانید نتیجه مطلوبی  کسب کنید. هرگز کیفیت درمان را فدای قیمت پایین نکنید زیرا در این صورت باید بعدا هزینه های گزافی برای ترمیم درمان قبلی بپردازید.

متخصص ارتودنسی دندان در این کلینیک دندانپزشکی در اصفهان در قبال خدمات بی نظیری که ارائه می دهد، هزینه کمی از شما دریافت می کند.

مزایای درمان ارتودنسی

با تمرکز روی عناصر بالایی، تمیز کردن دندان های نامرتب و دندان هایی که در جای مناسب خود قرار ندارند، بسیار دشوار است. بنابراین افرادی که دارای ناهنجاری های دندانی یا مال اکلوژن هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان، پریودنتیت و التهاب لثه هستند. همچنین این بیماری منجر به فشار بیش از حد بر عضلات موضعی می شود و در نهایت باعث ایجاد ترک های شدید و علائم اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی و اختلال مفصل گردن می شود. بنابراین می توان به بهره مندی از دهان سالم و زیبا و افزایش عمر که از مزایای ارتودنسی است اشاره کرد.

بنابراین با بیان این مطالب متوجه این مسئله شدید که ارتودنسی دندان بیشتر جنبه زیبایی ندارد بلکه تا حدود زیادی با سلامتی فرد نیز مرتبط است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید