در ساعات پس از ظهر دوشنبه بود که نرخ اسکناس آمریکایی پس از حضوری یک روزه در کانال بالاتر به پله نهایی کانال قبل بازگشت و تا انتهای روز در این پله به نوسان پرداخت.

بازگشت دلار از سقف قیمتی به کانال پایین‌

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، نرخ شاخص بازار ارز از سقف قیمتی به کانال پایین‌ بازگشت. پس از نوسانات نرخ دلار آزاد طی ۲ هفته گذشته، دیروز نرخ این ارز شاهد اصلاح بود.

دیروز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه، قیمت دلار آزاد در بازار تهران شاهد کاهش بود. نرخ شاخص بازار ارز از سقف قیمتی به کانال پایین‌ بازگشت. پس از نوسانات قابل توجه نرخ دلار آزاد طی ۲ هفته گذشته، دیروز نرخ این ارز شاهد اصلاح بود.

در ساعات پس از ظهر دوشنبه بود که نرخ اسکناس آمریکایی پس از حضوری یک روزه در کانال بالاتر به پله نهایی کانال قبل بازگشت و تا انتهای روز در این پله به نوسان پرداخت. به عقیده بسیاری از فعالان ارزی این توقف در روند افزایشی نرخ شاخص ارزی می‌تواند ناشی از سیاست‌های جدید ارزی نهادهای بازارساز باشد.

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در جلسه خود با تعدادی از صرافان بازار تهران ضمن اشاره بر افزایش سطح درآمدهای نفتی و پتروشیمی کشور گفت: توجه به وضعیت خوبی که در حوزه درآمدهای ارزی کشور چه به لحاظ حواله و چه اسکناس داریم، می‌توانیم تعادل خوبی را در بازار ایجاد کنیم.

صالح‌آبادی در این زمینه ادامه داد: هیچ موقع در تاریخ بانک مرکزی این میزان از اسکناس را که الان در بانک داریم، نداشتیم. به هر نحوی که بازار تقاضای واقعی داشته باشد، آمادگی پوشش آن را داریم.

از سوی دیگر طبق سیاست‌های جدید این نهاد بازارساز، صادرکنندگان و دارندگان اسکناس‌های خارجی می‌توانند با قیمت توافقی دارایی‌های ارزی خود را در صرافی‌ها به فروش برسانند تا با افزایش حجم اسکناس در صرافی‌ها بخشی از حجم تقاضای موجود در بازار تامین شود. به عقیده کارشناسان بازار تهران در صورت ورود اسکناس‌های مذکور به چرخه بازار، نرخ ارز در معاملات آزاد می‌تواند شاهد کاهش نسبی باشد.(دنیای اقتصاد)

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید